ilk olarak düz vites araba kullanmanın teorisini öğrenmeli daha sonra pratik yapmalısınız. Ben size bu teorileri açıklayacağım.

1.) Vites geçişleri (vites pratiği yok ise):

Araba çalışmaz vaziyetteyken direksiyona geçin. Araba çalışıyormuş gibi hayal edin. Debriyaja basın ve vitesi 1 e takın. Debriyajdan ayağınızı yavaşça çekin. O kavramayı hissedin. Arabanın yavaş yavaş hareket ettiğini düşünün. hafif gaz verin. Devir 2 ye geldi ve araba 2. vitesin ivmesini kazandı ise Debriyaja basıp vitesi 2 ye takın ve ayağınızı debriyajdan hızlıca kaldırın ve gaz vermeye devam edin. Gaz verdikçe araba bir vites daha ister sizden. Az önce dediğim gibi debriyaja basıp vitesi 3 e takın ve ayağınızı debriyajdan çekip gaza yüklenin. bu şekilde 4 ve 5 e de vitesi atarak vites pratiği yapın. bu pratiği yaparken biraz hayal gücünüzü çalıştırmanız lazım. mesela bu pratiği otobanda yaptığınızı düşünün. daha sonra trafikte uygulayın bunu sık sık vites değiştirerek bu pratiği iyice geliştirin.

2.) Arabayı kaldırma:

Arabayı 1.vitese takın ve debriyaja basın kontağı açıp çalıştırın ve ayağınızı debriyajdan yavaş yavaş kaldırın. bura da bir çok kişinin yaptığı bir hata var araba yarım debriyaj da hareket ederken debriyajın görevini tamamladığını sanıp bir çok kişi debriyajdan ayağını hızlı bir şekilde çekmekte ve araba stop etmektedir. Bu hataya düşmeyin. araba hareket etse dahi siz ayağınızı hep aynı tempoda kaldırın. Arabayı kaldırmayı yeni öğreniyorsanız. size tavsiyem bu olayı kavrayıncaya kadar. Arabayı kaldırmaya çalışırken gaza dokunmayın. Arabayı kaldırmayı öğrendiğiniz zaman debriyajın kavrama mekanizmasını az çok öğreniyorsunuz ama öğrendiğinizi bilmiyorsunuz. Genelde bu kavrama işini iç güdüleriniz öğrenir. Şimdi siz bu iç güdüye yarım debriyaj kavrdıbını öğreteceksiniz.

3.) Yarım debriyaj:

Sürücülerin korkulu rüyası dik bir yokuşta araba kaldırmaktır. bu işi yapmak için yarım debriyajın bilinmesi gerekir. yarım debriyaj arabanın harekete geçtiği minimum hızdır. ayağınızı debriyajdan kaldırırken genelde tam orta noktaya gelindiğinde araba ufak ufak hareketlenir. Siz bu hareketlenmeyi hissettiğiniz zaman gaza yüklenirsiniz ve debriyajdan ayağınızı birden çekersiniz. Bu hareketi yaptığınız zaman araba ya ileri doğru atılacak ya da patinaj çekerek hareketine devam edecektir. Yokuşta araba kaldırmanın teorisi de budur.

4.) Trafikte dikkat edilmesi gereken altın kural:

Kabaca anlatmak gerekirse 1.vitesin dişli aralığı küçüktür. bu sebeple 1. viteste gaza basıp ayağınızı gazdan çektiğinizde araba salınım hareketi yapmaktadır. Sizlere tavsiyem trafikte 1.viteste araba bırakmayın. hareket eder etmez vitesi 2ye takın fırsatınız varsa daha sonra 3 e takın. Böylelikle kaza yapma riskinizi azaltırsınız.

Park etme metodu şekilli anlatım.

Step 1

Şekilde gördüğünüz gibi iki araç arasına park etmek için öndeki araç ile aranızda en az 30 cm enfazla 60 cm olacak şeklde paralel konuma geçmelisiniz.

Step 2

Direksiyonu tam sol yapıyoruz ve geri geri geliyoruz. yan aynada arkadaki aracın plakasının ortasını görene kadar tam kırıp gelmeye devam ediyoruz.

Step 3

Plakanın tam orta noktasını görünce direksiyonu topluyoruz ve bizim arabamızın ön tamponu ile öndeki aracın arka tamponu aynı hizaya gelene kadar geri gidiyoruz.

Step 4

Aynı hizaya gelen tamponları görünce duruyoruz ve direksiyonu bu sefer tam sağ kırıp geri geri geliyoruz.

Step 6
•
* Beyler fotoğrafta step 5 yerine step 6 yazmışlar bende ona göre yazdım.

Ve aracı sorunsuz bir şekilde park ediyoruz. Şekilde görülen step 6'lar arabanın park edilmiş şeklini göstermektedir. Araba park etmek sadece basit bir geometri işidir.