Başarılı Adwords Yönetimi Nasıl Olur? (1 İzleyici)

Katıldı
Mesajlar
36
Kredi
0
Google Adwords Reklam Kampanyaları

Google, günümüzdeki en önemli arama motorudur. Her gün milyonlarca insan, Google üzerinden milyarlarca arama sorgusu gerçekleştirmektedir. Google’ın insanlar tarafından bu kadar yoğun bir şekilde kullanılmasından dolayı, Google her zaman kullanıcılara daha iyi hizmet vermeyi hedeflemektedir. Yani kullanıcıların yapmış oldukları arama sorgularında, onlara en doğru ve en faydalı bilgiyi içerecek sayfaları ulaştırmayı amaçlamaktadır. Bununla birlikte Google, günümüzdeki en önemli dijital reklam platformlarından biri konumuna da gelmiştir. Hizmet ve ürün satışı yapmayı amaçlayan firmalar ile alıcı konumunda olan kullanıcıları ortak bir paydada buluşturmaktadır. Google bunun içinde “Google Adwords Reklamcılığı†sistemi ile arama motoru reklamı yapmak isteyenlere hizmet vermektedir.

basarili-adwords-yonetimi.jpg


Google Adwords reklam kampanyaları, firmalar tarafından günümüzde yoğun olarak kullanılan bir reklam çalışmasıdır. Ancak her Adwords reklam kampanyası başarılı sonuçlar doğurmamaktadır. Google Adwords reklam kampanyalarının başarıya ulaşabilmesi için dikkat edilmesi gereken birçok farklı nokta vardır. En temelde Adwords reklamlarında, kullanıcıların arama alışkanlıklarının etkili olduğunun unutulmaması gerekmektedir. Elbette Adwords reklam kampanyalarının başarıya ulaşmasındaki tek faktör bu değildir. Peki, o zaman Google Adwords yönetiminde dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir? Şimdi bunlara bir göz atalım.

Google Adwords Reklamlarının Başarıya Ulaşması İçin Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

Başarılı Adwords yönetiminde; anahtar kelimelerin belirlenmesi, reklamların ve açılış sayfalarının düzenlenmesi, sürekli takip etme, hedef kitlenin arama alışkanlıklarını inceleme, satın alma döngülerini takip etme gibi birçok faktör vardır.

Kullanıcı Aramalarını Analiz Edin

Google Adwords reklamlarında, reklam verenleri etkileyen noktalardan biriside, kullanıcıların arama biçimleridir. Her kullanıcı ulaşmak istediği ürün veya bilgiyi çok farklı kelimeleri kullanarak aratabilmektedir. Bazen bizim bile tahmin edemeyeceğimiz kelimeler ile arama sorgusu gerçekleştirebilmektedir. Bu da kullanıcı alışkanlıklarının sürekli gelişen veya değişebilen bir yapıda olduğunun kanıtıdır. Bu yüzden ürün ve hizmetlerinize yönelik oluşturduğunuz Adwords reklamlarında, sürekli olarak anahtar kelime takibi ve analizi yapmanız gerekmektedir. Başarılı Adwords yönetiminin temel yapı taşlarından birisi; kullanıcı tarafından yapılan aramalarda, anahtar kelimelerinizi tetikleyen gerçek arama sorgularının analiz edilmesidir. İnsanların sizin ürün ve hizmetlerinize hangi arama sorgularını yaparak ulaştıklarını ve aramalar sonucu hangi reklamlarınızın tetiklendiğini bilmeniz çok önemlidir. Ayrıca kullanıcı aramalarında doğru sayfaya yönlendirmede, bu bakımdan dikkat edilmesi gereken bir husustur.

Google Adwords Kampanya Maliyetlerini Doğru Kullanın

Başarılı Adwords yönetiminde, kampanya maliyetlerini doğru ayarlamak çok önemlidir. Çünkü gereksiz ve bilinçsiz harcamalar size hem zaman hem nakit kaybettirecektir. Ayrıca yüksek bütçeli yatırımlar, başarılı reklam kampanyası demek değildir. Reklam maliyetlerinizi görebilmeniz ve analizlerini yapabilmeniz için Google Adwords arama sorguları raporundan faydalanabilirsiniz. Arama sorguları raporu size kullanıcıların arama sorgularında; hangi anahtar kelimelerinizin tetiklendiği bilgisini vermektedir. Böylelikle kullanıcıların hangi reklam ve açılış sayfasına ulaştığını tespit etmeniz mümkündür. Burada dikkat etmeniz gereken nokta, anahtar kelimeleriniz ile eşleşme sağlayacak kelimelerin doğru belirlenmesidir. Yani kullanıcının yapmış olduğu aramalardaki bir kelime, ilgisiz bir anahtar kelimeyi tetiklerse bu kullanıcıyı yanlış reklama yönlendirecektir. En nihayetinde gerçekte aradığına ulaşamayan kullanıcı eriştiği sayfayı terk edecektir. Böylelikle herhangi bir satış işlemi de gerçekleşmemiş olacaktır. Bu da sizin gereksiz bir maliyete katlanmanıza sebep olacaktır. Bu yüzden Adwords kampanyalarınızı oluştururken maliyeti doğru kullanmak adına, anahtar kelimelerinizi hangi eşleme türüne göre belirleyeceğiniz çok önemlidir. Anahtar kelimelerinizi 5 ayrı eşleme türü seçerek oluşturabilirsiniz. Bu eşleme türleri; geniş eşleme, geniş eşleme düzenleyici, sıralı eşleme, tam eşleme ve negatif eşlemedir.

Google Adwords Kalite Puanınıza Dikkat!

Google Adwords kalite puanı, başarılı Adwords yönetimine etki eden bir unsurdur. Kalite puanınızın yüksek olması hem maliyetlerinizin düşmesine hem de kullanıcı memnuniyetine etki eden bir kriterdir. Kalite puanını etkileyen faktörlerin başında; reklamın beklenen tıklanma oranı, reklam alaka düzeyi, açılış sayfası deneyimi gibi etkenler yer almaktadır. Yanlış belirlenecek reklam stratejileri, kullanıcıların yaptıkları aramalarda yanlış sayfalara yönlendirilmesine sebep vermektedir. Bu da kullanıcının ilgili sayfayı hemen terk etmesi anlamına gelmektedir. Bu gibi durumlar Google tarafından sitenize verilen değerlerin düşmesine neden olmaktadır. Çünkü Google kullanıcılara her zaman en iyi deneyimi yaşatmak için çalışmalarını sürdürmektedir. Sizin Google’a yanlış bilgi aktarmanız sonucu, Google kullanıcıları yanlış sonuçlara yönelttiğinde, doğal olarak kendince size bir ceza uygulamaktadır. Bu yüzden yanlış kelimeler üzerinden sitenize trafik çekmemeye veya doğru kelimeler üzerinden gelen kullanıcıları yanlış reklam ve sayfaya yönlendirmemeye dikkat edin. Bir kelimenin reklamınız ve siteniz ile olan alaka durumu, sadece belirlediğiniz anahtar kelimeyi değil; tüm reklam gruplarını ve kampanyalarınızı etkilemektedir. Bu hususu da unutmamanız gerekir.
 

Bu konuyı kimler okuyor

Benzer konular

Top