Facebook Reklam Terimleri Nelerdir? (1 İzleyici)

Katıldı
Mesajlar
36
Kredi
0
Facebook Reklamları ile İlgili Terimler

Teknolojinin ve internetin gelişmesiyle beraber internet kullanım oranları da günden güne artmaktadır. Özellikle günümüzde en yaygın kullanıma sahip olan mecralar sosyal medya ağlarıdır. Her gün milyonlarca hatta milyarlarca insan sosyal medya platformlarında zaman geçirmektedir. Sosyal medyanın fazlasıyla popüler olduğu günümüz dünyasında markaların ürünlerini geniş kitlelere tanıtabilmesinin, pazarlayabilmesinin, bireylerin fikirlerini öğrenebilmesinin en etkili yollarından biride sosyal medyada yayınlanan reklamlardır. Markalar bu bakımdan sık sık sosyal medya reklamlarına başvurmaktadır. Bu konuda en popüler olan sosyal medya platformu ise Facebook Reklamladır. Facebook’ta kolay kampanya oluşturulabilmesi, düşük bütçelerle reklam verilebilmesi, ölçümlenebilir olması, anlaşılır raporlar sunması gibi durumlardan dolayı Facebook firmalar tarafından sıkça reklam verilen bir mecradır.

facebook-reklam-terimleri-sanalyonetmen.jpg


Facebook reklamlarının daha verimli hale getirilebilmesi ve daha iyi analizler yapılarak, raporlamaların daha iyi anlaşılması adına Facebook reklam terimlerinin de bilinmesi gerekmektedir. Eğer temel anlamda Facebook reklam terimlerine hakim olunursa oluşturulacak reklam kampanyalarında nelere dikkat edileceği, nasıl yönlendirileceği daha iyi bilinir ve daha verimli sonuçlar elde edilir. Şimdi genel anlamda bilinmesi gereken Facebook reklam terimlerine bir göz atalım.

Dönüşüm Takibi Pikseli – Facebook Pikseli

Facebook dönüşüm pikseli, yayınladığınız reklamların performansını ve etkileşimini, Facebook dışındaki online alanlarda takip edebilmenizi sağlayan bir kod dizinidir. Facebook’ta vermiş olduğunuz reklam vasıtasıyla sitenize ya da mobil uygulamanıza gelen kullanıcıların, satın alma işlemi, kayıt olma, ürün inceleme ve sepete ekleme gibi kullanıcı davranışlarınızı ölçümleyebildiğiniz bir durumdur. Facebook tarafından verilen geri dönüşüm kodu ilgili sayfaya eklenerek, geri dönüşümün takip edilmesi ve analiz edilmesi gerçekleştirilir. Kodun sayfaya yerleştirilmesinden sonra, Facebook Reklam Yöneticisi sayfasında yer alan “dönüşüm sütunu” üzerinden dönüşümleri takip edebilirsiniz.

Facebook Haber Kaynağı

Haber kaynağı, kullanıcıların önem verdiği içerikleri görmelerini sağlayan içerik alanıdır. Haber kaynağı hem Facebook hem de kullanıcılar için çok önemli bir alandır. Facebook kullanıcılarının takip ettikleri sayfaların ya da arkadaş listesindeki kişilerin anlık olarak paylaştıkları gönderileri görmesini sağlayan alan haber kaynağıdır. Haber kaynağı, Facebook’ta reklam verecekler için çok önemli bir parçadır. Çünkü birçok marka reklamlarını haber kaynağı reklamı olarak yayınlamaktadır. Facebook tarafından kullanıcıların haber kaynağı görüntülemelerinin filtrelenebilmesi de reklam vereceklerin işini kolaylaştıran bir durumdur.

Facebook Sağ Sütün Reklamları

Facebook’ta haber kaynağında görünmeyen sadece Facebook sayfasının en sağ kısmında gösterilen reklamlardır. Sağ sütünde genellikle arkadaş önerileri ve beğenebileceğiniz sayfa önerileri yer almaktadır. Bunlarla beraber bu alanda reklam kampanyaları da yayınlanmaktadır. Bu alanda yer alan reklamlar sadece bilgisayar üzerinden gösterilmektedir. Yani mobilden Facebook’a giriş yapanlar bu alanda yer alan reklamları görememektedir.

facebook-reklam-terimleri-ve-reklam-alanlari.jpg


Yayınlanmamış Sayfa Gönderisi

Yayınlanmamış sayfa gönderisi, Power Editor’da oluşturulan, haber kaynağında görünen ancak sayfanızda görünmeyen bir reklam türüdür. Filtrelenmiş bir hedef kitleye haber kaynağında gösterilen bu reklamlar, sayfanın ana akış listesinde paylaşım olarak gösterilmemektedir. Böylelikle sayfanızın etkileşim oranında düşüş olma ihtimali ortadan kaldırılmaktadır.

Facebook Reklam Harcamaları Getirisi

Facebook’ta yayınlanan reklam harcamalarının getirisini ölçümlemek için kullanılan bir terimdir. Facebook, reklam verenlerin harcadığı para miktarı karşısında elde ettikleri geri dönüşümü ölçmelerini ve görmelerini ister. Bu bakımdan da reklam verenlere dönüşüm pikseli tablosundan bu ölçüm verilerini sunar.

Erişim

Erişim, reklamınızın gösterildiği kişi sayısını ifade etmektedir. Yani paylaşılan reklamın gösterimlerini almış olan kişilerdir.

Gösterimler

Gösterimler, yayınlanan bir reklamın kaç kez görüldüğünün bilgisini veren rakamdır. Bazı istisna durumlar haricinde bir reklam kişinin ekranına ilk düştüğü zaman bir gösterim yapılmış sayılmaktadır. Yani reklamı kendi haber akış sayfasında gören bir kişi daha sonra aynı reklamı bir arkadaşının paylaşması sonucu tekrar haber akış sayfasında görebilir. Ancak bu totalde 1 gösterim olarak kayda girmektedir. Gösterimler, sayfanızdaki gönderinin tıklanıp, tıklanmadığından bağımsız olarak hesaplanmaktadır.

facebookreklam-terimleri.jpg


Sıklık

Sıklık, yayınlanan reklamınızın ayrı ayrı her bir kişiye ortalama kaç kez gösterildiği verisidir. Örnek verecek olursak; yayınladığınızın reklamın erişim sayısı 2000, gösterim sayısı ise 4000 olsun. 4000 / 2000 = 2 yapmaktadır. Bu reklamın sıklığı 2 olur. Yani bu reklam bir kişiye ortalama olarak 2 defa gösterilmiş olur.

Eyleme Geçen Kişiler

Eyleme geçen kişi sayısı, reklamınızı gördükten sonra sayfanızı beğenen ya da reklama bağlı uygulamayı yüklemek gibi bir fiili eylemde bulunan tekil kişi sayısını ifade etmektedir. Burada tekil kişilerin yaptıkları farklı eylemler 1 olarak algılanmaktadır. Yani aynı kişinin gönderinizi beğenmesi, paylaşması ya da yorum yapması 1 tekil kişi olarak algılanmaktadır.

Eylemler

Eylemler, Facebook’taki bir kişi reklamınızı gördükten sonra o reklama tıklamasa bile reklamınızda, sayfanızda, uygulamanızda veya etkinliğinizde gerçekleştirdiği eylem sayısını temsil etmektedir. Sayfa beğenmeleri, uygulama yüklemeleri, dönüşümler, etkinlik yanıtları gibi hareketler eylemleri içermektedir. Sayfanıza aldığınız 5 yeni beğenme ve 3 yeni yorum toplamda 8 eylem olarak sayılmaktadır.

Optimize CPM

Optimize edilmiş CPM, yayınlayacağınız reklamın istediğiniz eylemi gerçekleştirme ihtimali yüksek olan kişilere gösterilmesini kapsayan teklif türüdür. Yani reklamı vermekteki amacınız neyse o doğrultuda reklamınızın gösterileceği kişiler sistem tarafından optimize edilmektedir. Örneğin, reklamınızın amacı iletinizin paylaşılmasını sağlamaksa, optimize CPM teklif sistemi bu reklamı, iletinizi paylaşma ihtimali yüksek olan kişilere göstermektedir. Burada reklamınız sizin için önemli olan kişilere eriştirilmek üzere teklifiniz otomatik olarak ayarlanır. Bu otomatik teklif bütçeniz dahilinde gerçekleştirilir. Yani bütçenizi aşmanız gibi bir durum söz konusu olmaz. Optimize CPM teklif türünde, gösterimler için ücretlendirme gerçekleştirilmektedir.

facebook-reklamterimleri.jpg


Önerilen Teklif

Yayınlayacağınız reklamın, hedef kitleniz bazında maksimum kişiye ulaştırılması ve sizi hedeflerinize ulaştırması konusunda sistem tarafından sunulan teklif tutarını temsil etmektedir. Sistem tarafından size verilen otomatik teklifin aralığında ya da üzerinde bir teklif vermeniz daha faydalı olacaktır. Bundan dolayı önerilen teklifin altında teklifler vermemeye özen gösterin.

Beğeniler ve İlgi Alanları

Beğeniler ve ilgi alanları oluşturacağınız reklamlarda işinizi kolaylaştıracak bir optimizasyon türüdür. Reklamınızın hedef kitlesini oluşturmak için kişilerin profillerindeki içeriklere, bağlantı kurdukları sayfalara, gruplara ve diğer etkenlere göre filtrelemeler yapmanıza ve reklamınızı buna göre oluşturmanıza olanak tanır. Beğeniler ve ilgi alanları içerisine kişilerin profillerinde paylaştıkları içerikler, beğendikleri sayfalar, katıldıkları gruplar, hobiler kısmındaki bilgiler, sevdiği müzikler, izlediği filmler ve TV programları gibi bilgi alanları dahildir.

İnternet Sitesi Eylemleri

Facebook kullanıcılarının reklamınızı gördükten sonra ya da reklamınıza tıkladıktan sonra Facebook dışındaki internet sitenize yönlendiren bağlantı linklerindeki eylemlerin toplam sayıdır. Yani internet sitenize yönlenen kullanıcı eylemlerinin toplam sayısını vermektedir.

Kampanya

Kampanya, bir Facebook reklam yapısının içerisinde yer alan bir seviyedir. Reklam yapısı; kampanyalar, reklam setleri ve reklamlar olarak sıralanmaktadır. Bu bakımdan reklam setleri ve reklamlar bir kampanyanın içerisinde yer almaktadır. Bir kampanyanın reklam verme amacını kontrol etme şansınız bulunmaktadır. Sayfa beğenmeleri, video görüntülemeleri veya uygulama yüklemeleri bu amaçların içerisinde yer alan bazı durumlardır.

facebook-reklam-kampanyalari.jpg


Gönderi Etkileşimi

Gönderi etkileşimi, yayınladığınız reklam sonucunda sayfanızdaki gönderilere ilişkin gerçekleşen eylemlerin sayısını ifade etmektedir. Bu eylemlerin içerisinde beğenmeler, yorumlar, paylaşımlar, fotoğrafların görüntülenmesi, bağlantılara tıklanılması ve benzeri faktörler yer almaktadır.

Dönüşümler

Dönüşümler, reklam sonrası sitenizden alışveriş yapma veya sepete ürün ekleme gibi müşterilerin tamamladığı eylemleri göstermektedir.

Tıklamalar

Tıklamalar, yayınlanan reklamınıza toplamda gelen tıklama sayısını göstermektedir. Yapmış olduğunuz reklamın içeriğine göre sayfa beğenmeleri, gönderilere yapılan yorumlar, uygulama yüklemeleri gibi durumlarda bunun içerisine dahil olabilir.

Not: Facebook reklam terimleri ile ilgili yazımızın devamına aşağıdaki kaynak linkten ulaşabilirsiniz.

Kaynak: Facebook Reklam Terimleri
 

Bu konuyı kimler okuyor

Benzer konular

Top