Seo Eğitimi – SEO uyumlu içerik nasıl olmalı? (1 İzleyici)

Katıldı
Mesajlar
438
Yaşadığın yer
Elazığ
Kredi
16
Seo Uyumlu Metin Başlıklar
<h1> etiketi girilen içeriklerin ana başlık kısmını oluştururken <h2>’den itibaren <h6>’ya kadar olan etiketler ise içeriklerdeki önemli olan alt başlık kısımlarını belirtmek için kullanılmaktadır. Bu etiketler girilen içeriklerle ilgili olarak aram motorların dikkate aldığı en önemli olaydır.

Belirtilen etiketler içeriklerin düzgün ve özverili olarak hazırlanıp hazırlanmadığını gösteren bir belirti olmasının yanı sıra, içeriklerin hangi konu hakkında bilgi verdiğini değerlendirerek noktaların başında yer almaktadır. Bu etiketlerde anahtar kelimelerin belirtilmesi ve içeriği özetleme şeklinde olması da oldukça önemlidir. Öbür etiketleri gerektiği oranda, lakin <h1> etiket her içerikte en başta bir kez kullanılmaz bunu da belirtmek de fayda var diye hatırlatmak gerekir. Görsel bakımdan CSS dosyasından ayar yapmak mümkündür.

Sayfalarda Meta Tag Kullanımı
Meta tag’lar için kısa olarak HTML için ise <head> </head>kısmına bilgi veren etiketlerdir.

Keywords Meta Tagı’nın Kullanımı
Google için seo pek önemli olmasa da diğer arama motorları için çok önemli bir yere sahiptir. Web sitenizin yoğunluğu içeriği temsil edecek ve sık kullanılan kelimelerden oluşturmanız gerekmektedir. Bu tarife en uygun rakam ise 10 adet civarında olması gerekir. Çok fazla veya içeriğinizle ilgili olmayan kelimler kullanmak sitenizin aram motorları gözünde puanını düşürür. Ve arama motorlarını aldatmaya yönelik bir izlenim elde edilir.

Kullanılacak olan her bir kelime ve her bir kelime öbeğinin sonun virgül (,) imgesi koyularak kelimeler birbirinden ayrılır. Virgül ile ayırım yapılmadığında yazılan kelimler tek bir kelime öbeği halini alır.

Kullanım Şekli
<meta name=”Keywords” conten=”1,2,3, oluşturulan kelime öbeği,” />

Descripton Meta Tagı’nın Kullanımı
Bu etiket ise, Google seo açısından öneme sahiptir. Bununla birlikte Yahoo gibi arama motorları için ise aşırı derecede öneme sahiptir.

Bu etiket, ön plana çıkan birkaç cümle ile sitenin içeriğini ve hedeflerini belirlemek mümkündür. Amaç ise arama motorlarını kullanan ziyaretçileri sayfa hakkında doğru bir bilgi sunmak.

Kullanım Şekli
<meta name=”description” content Sayfanız hakkında tanıtıcı kısa cümleler…”/>

Bu açıklamalar ile sitenize göz atan ziyaretçiler, sitenize giriş yapmaktan vazgeçebilirler. Fakat ziyaretçiler listede üstünüzde bulunan sitelere giriş yapmak yerine, sizin siteye giriş yapabilirler. Bu yüzden tanıtım cümlelerine çok önem vermelisiniz. Bunun yanında description’da ortalama 160 karakteri aşmamaya özen göstermelisiniz.

Sitenizde gelen ziyaretçileri hiçbir şekilde aldatmayın ve içeriğinizi doğru bilgi vererek tanıtın, çünkü sitenize giriş yapan ziyaretçiler descripton’daki açıklamayı gördüğünde içerikle alakası olmadığını görünce sitenizi bir daha giriş yapmayacak ve arama motorlarında bir şeyler arandığında sizin siteniz yerine başka siteleri tercih edicek.

Sitenize gelen ziyaretçilerin sitenizi hemen terk etmeleri seo açısında sakıncalı bir durumdur. Sitenize giriş yapan ziyaretçileri mümkün olduğunca sitenizde tutabilmek Ziyaretçi Memnuniyeti sitenizin bir çok sayfalarını dolaşması ve sitenizden çıkma olasılığını olabildiğince aşağılara çekmek seo çalışmasının en önemli ana hedeflerinden birisidir.

Title Etiketi Nasıl Kullanılmalı ?
Title etiketi ise, aram motorlarına sayfanız hakkında bilgi verir. Başlık etiketleri arama motorları için aranan kelime ile sayfa arasında ilgi alaka düzeyinin tespiti için bir unsur olmaktadır.

Tarayıcının başlık çubuğu kısmında belirtilen etikete girilecek açıklama 60 karakterden uzun olmaması gerekmektedir. Arama motorları genel olarak görüntülenen sonuçlarda başlık olarak title etiketinde belirtilmiş olan açıklamayı kullanır.
Title etiketi, Meta tag’lar gibi sayfada <head></head> etiketleri içerisine yazılır.

Kullanım Şekli
<head>
<title>Başlık metini </title>
 

Bu konuyı kimler okuyor

Top