İpucu E-Posta Pazarlaması (1 İzleyici)

La donna

sendlistdigital.com
Admin
Katıldı
Mesajlar
143
Yaş
31
Kredi
440
E-posta pazarlaması müşterilerinizle sürekli ve güçlü şeklide iletişim sağlamak için kullanılan bir yöntemdir. Zaman zaman e-bülten pazarlaması olarak da bilinir.
Olumlu sonuçları sebebiyle bu pazarlama modeli e-ticaret sitelerinde çok fazla yaygınlaşmıştır. Dolayısıyla oldukça önemli bir alan haline gelmiştir.

Nasıl Bir E-Posta Kampanyası Oluşturursunuz?​


İlk adım elbette bir e-posta listesi oluşturmaktır. Etik olarak müşterilerin kendi istekleri ile abone olmalılardır. Bu yüzden sitenize bir abonelik formu eklemelisiniz.

E-bülten aboneliğine ya da e-posta formuna katılmak için bazı özel teklifler ve kampanyalar sunabilirsiniz. İndirim kodları, özel teklifler hatta bedava dijital ürünler verebilirsiniz.

Tüm teklifler harekete geçirmek ve abonelik almak için faydalı olabilir. Ama müşterinin aboneliği devam ettirmesi için içerik çok önemlidir. Bu anlamda blog yazmaya benzeyebilir. Kaliteli içerik, rehberler, ipuçları gibi müşterinize faydalı olacak bir bülten yazmanız gerekiyor.

Elbette ki tüm bunlar sizin web siteniz, ürününüz ya da uygulamanız ile ilgili olmalıdır. Siz bu ürün etrafında bir topluluk oluşturuyorsunuz.

Hobi ürünleri, alt kültür web siteleri ve hatta karmaşık sistemler için e-posta kampanyaları çok uygundur. Bir web site oluşturucu uygulaması ya da hizmeti satıyorsanız bülteninizle müşteriye destek de veriyorsunuzdur. Muhtemelen aboneler bunu sürdürmek isteyeceklerdir.

Neden E-posta Kampanyaları Bu Kadar çok önemlidir?,​


En önemli sebeplerden bir tanesi bunun zamana yayılan bir çalışma olmasıdır. Ziyaretçi ya da müşteri web sitenizi bir kere ziyaret eder. Bu tarz ziyaretlerden edeceğiniz kar sınırlıdır. Dolasıyla buradaki amacımız sürekli müşteri kazanmaktır.

En zor kısım tamamen gönüllü bir ilişki sürdürmektir. Gönüllü abonelik ve kolay şekilde ayrılma olmalıdır. Spama düşmek az üyenizin olmasında daha kötü bir sonuçtur .Kimseye fayda sağlamaz. Burada zor bir süreç var. Nazik olmalı, destekleyici olmalı ve tüm süreci dengeli şekilde yönetmelisiniz.

E-posta pazarlama alanında başarılı olmak istiyorsanız en önemli konulardan bir tanesi de kullandığınız dildir. Kişiselleştirilmiş mesaj çoğu zaman etkilidir. Elbette ki e-posta etiğine ve nezaket kurallarına uygun olmalıdır.

Kişiselleştirilmiş mesaj dediğimizde elbette ki kitleniz önemlidir. Gençlerden oluşan bir kitleniz ve aboneleriniz varsa onlara uygun mesaj ve fırsatlardan bahsetmelisiniz. Bir kitleye hitap ederken mesajı kişiselleştirme çok zordur. Ama eğer niş konuda yazıyorsanız ve buna uygun aboneleriniz varsa daha kolay olur diyebiliriz.

Nezaket kuralları da kitleye göre değişebilir. Anlatım tarzınızı buna göre belirlemeye çalışabilirsiniz. Ama genel olarak nazik olmak daha iyidir. Aksiyon almak için tekliflere ihtiyacınız olabilir. Bunu sıkmadan yapmalısınız. E-posta başlıkları da özellikle çok önemlidir. Çünkü alıcının e-postayı okumasını istersiniz.
 

BaRRaCuDa

Root Admin
Admin
Katıldı
Mesajlar
1,902
Yaş
39
Kredi
762
Guzel bi sistem anlatmissin. 1 tane de ornek bir görsel koyarsak en azindan nasil yapilacagi konusunda on fikir edinilebilir
 

Bu konuyı kimler okuyor

Benzer konular

Top