Google Adwords Nedir? Nasıl Kullanmalıyız? (1 İzleyici)

BlackPearl

Üye
Üye
Katıldı
Mesajlar
17
Kredi
0
Google Adwords Nedir?

Google Adwords, dünyanın en büyük arama motoru Google'ın arama sonuçlarında liste sonlarında çıkan siteleri düşünürek başlattığı, Tıklama Başına Ödeme (TBÖ) sistemini kullanarak işletmenizin sağladığı hizmet ve ürünlerle ilgili aramalarda sitenizi üst sıralara çıkarmayı amaçlayan ücretli bir araçtır.
Google Adwords, bütçeniz ne olursa olsun sitenizi üst sıralara taşımakta en hızlı ve en basit yöntemdir. Bu da Google Adwords 'ü populer yapan en büyük özellik olarak görülüyor.

Google Adwords Kayıt ve Çalışma Prensibi

Öncelikle Google Adwords adresinden kayıt işlemini gerçekleştiriyoruz. Sitemizle alakalı olan, reklam vermek istediğimiz anahtar kelimeleri seçiyoruz. Sonra bu anahtar kelimelere her tıklama için verebileceğimiz maksimum tutarı yazıyoruz. Google reklamınızı görüntülemek için sizden herhangi bir ücret talep etmiyor. Yalnızca kullanıcılar reklamınızı görüp tıkladığı zaman ücretlendiriliceksiniz. Elbette reklamınızın üst sıralarda çıkması sadece tıklama başına ödediğiniz ücret değildir.
Google 'ın reklamveren ve kullanıcı çıkarlarını göz önünde bulundurarak reklam veren Kalite Puanı belirler. Bir kullanıcı sizin ve diğer reklamverenllerin ortak olarak belirlediği anahtar kelimeyi googleda aradığı anda google algoritması sizin ve rakiplerinizin, TBÖ ve Kalite Puanlarını bir açık artırmaya sokar. Bu açık artırma sonucunda reklam sıranız belirlenir ve kullanıcıya görüntülenir.
Sonuç olarak; sıralamanız yapılan her aramada, tıklama başı ödeme ve kalite puanınıza bağımlı bir şekilde değişebilir.

Kalite Puanı Nedir? Nasıl Artırılır?

Kalite Puanı Google tarafından otomatik olarak atanan, 1 ile 10 arasında değişen, site kalitesini gösteren değerdir. Kalite Puanı alakalı içerikler, kolay gezinebilirlik, anasayfa açılış hızınız gibi google algoritmasının yaptığı, kullanıcı yararına uygunluğunu değerlendirmesidir. Sitenizin ana sayfa açılış hızını artırarak, anahtar kelimeye uygun alakalı içerikler bulundurarak, kolay gezinti sağlayacak bir script kullanarak kalite puanınızı artırabilirsiniz.

Anahtar Kelimelerin Belirlenmesi

Google bu yeniliklerin ardı arkası kesilmiyor elbette :) Google geçtiğimiz günlerde yaptığı geliştirmeler ile reklam verenler ve kullanıcılar için büyük çapta kolaylıklar sundu.
1) Eskiden yazım yanlışı yapılarak aranan anahtar kelimelerde reklamlarınız çıkmıyordu. Ama artık kullanıcı yazım yanlışı yapsa dahi google bunu farkedip reklamınız yine çıkaracak. Nasıl mı? Mesela eskiden anahtar kelime olarak belirlediğimiz 'yemek tarifi' keywords ile tam eşleşme sağlandığı zaman reklamımız gösteriliyordu. Artık kullanıcılar 'ymek tarifi' gibi yazım yanlışı olan kelime grupları kullanarak arama yapsalar dahi reklamımız gösterilecek ve potansiyel müşterilerin kaçması önlenebilecek.
2) Google bir başka yenilik yaparak tam eşlemedeki tekil-çoğul formlarda yapılan aramalara da reklamımızı ekleyecek. Önceden tam olarak eşleştirilen bir kelimenin çoğulu arandığında reklamımız çıkmıyordu ama artık tekil çoğul ayrımı olmadan reklamımız çıkacak. Örneğin anahtar kelime 'yemek' kelimesini eklediysek, kullanıcıların yaptığı 'yemekler' aramasında da reklamlar kullanıcıya gösterilecek.
3) Son olarak Google daki bir yenilik te yapım eki almış sözcüklerin aramasında gerçekleşti. Anahtar kelime olarak 'saç model' kelime grubunu eklediysek kullanıcı taradından yapılan 'saç modeli' sonuçlarında da reklamımız çıkacak.

Sizde sitenizi Google gibi profesyonel hizmetlere emanet edebilirsiniz. Google Adwords kullanarak reklamınızı dünyanın en iyi arama motoruna vererek müşterilerinizin sizi daha kolay bulmasını sağlayabilirsiniz...
 

Bu konuyı kimler okuyor

Benzer konular

Top