Google AdWords Remarketing Nedir ve Nasıl Yapılır? (1 İzleyici)

Katıldı
Mesajlar
36
Kredi
0
Google Remarketing

Dijital reklamcılık, günümüzde firmaların sıkça başvurduğu bir pazarlama yöntemidir. İnternet dünyasında çeşitli alanlarda, farklı yöntemler ile yayınlanan reklam kampanyaları ile firmalar hem ziyaretçi sayılarını hem de satışlarını artırmayı hedeflemektedir. Bu bağlamda Google, firmalara dijital ortamda reklam kampanyası oluşturabilecekleri birçok farklı imkan sunmaktadır. Google Remarketing’de firmaların kullandığı bir Google hizmetidir. Peki, Google Adwords Remarketing nedir?

google-adwords-remarketing-nedir-nasil-yapilir.jpg


Google Remarketing Nedir?

Google Remarketing, yeniden pazarlama sistemidir. Yani, daha önce web sitenizi ziyaret etmiş olan bir kullanıcının; sitenizde gezdiği sayfalarla veya incelediği ürünlere ilgili reklamları, sitenizden ayrıldıktan sonra diğer internet alanlarında görmesidir. Örnek verecek olursak; spor ayakkabı satışı yaptığınız bir e ticaret web sitenizin olduğunu varsayalım. Bir ziyaretçi sitenize girdi ve bir spor ayakkabıyı inceledi, ancak satın almadan sitenizden ayrıldı. Bu ziyaretçi daha sonra internette gezindiği bir web sayfasında, bir sosyal medya platformunda ya da Google’da spor ayakkabı ile ilgili yaptığı aramada sizin ürününüze ve sitenize yönelik reklamlar ile karşılaşır. O reklama tıklayarak tekrardan sitenize giriş yapar ve satın alma faaliyetine yönelir. Yani Remarketing, ziyaretçileriniz ile yeniden bağlantı kurmanıza yardımcı olur. Remarketing faaliyetleri firmaların web siteleri üzerinden satışlarını artırdığı için ve kullanıcılar doğrultusunda pozitif dönüşler sağlandığı için firmalar tarafından sıkça kullanılmaktadır.

Google Remarketing Nasıl Yapılır?

Google Adwords Remarketing sisteminden faydalanabilmeniz için öncelikle bir Google Adwords hesabınızın olması gerekmektedir. Google Adwords hesabına sahip olduktan sonrası ise oldukça basittir. Adwords üzerinden oturum açtıktan sonra kampanyalar kısmına tıklayarak seçeneklerden, yeniden pazarlama kampanyasını oluşturmak istediğiniz türü seçiniz. Burada iki farklı yeniden pazarlama reklamı oluşturabileceğiniz seçenek mevcuttur. Bunlar: “Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları ve Arama Ağı kampanyalarıâ€dır. Hangisine yönelik yeniden pazarlama reklam kampanyası oluşturmak istiyorsanız onu seçmelisiniz.

Adwords Kodunu Sitenize Ekleyin

İlk adım, oluşturacağınız yeniden pazarlama kampanyası için Adwords sistemi tarafından size bir kod verilecektir. Bu, AdWords sistemi tarafından verilen küçük bir kod snippet’idir. Bu kodu web sitenize veya mobil uygulamanıza entegre etmeniz gerekmektedir. Bu kodu web sitenizin tüm sayfalarına ekleyebileceğiniz gibi isterseniz özel olarak takip etmek istediğiniz ürünlerin bulunduğu sayfalara da ekleyebilirsiniz. Kodu eklemek için web sitenizdeki sayfaların alt kısmına, </body> kapanış etiketinin hemen öncesine kodu yerleştirmeniz gerekmektedir.

Yeniden Pazarlama Listesi Oluşturun

İkinci adım ise yeniden pazarlama listesi oluşturmaktır. Web sitenize ya da uygulamanıza sistemin verdiği kodu entegre ettikten sonra kampanyanız için pazarlama listesi oluşturabilirsiniz. Bu listeler; web sitenizin hangi sayfasını ziyaret eden kullanıcıların kayıt altına alınmasını ve reklamlarınızın daha sonra onlara gösterilmesini belirlemek için yapılmaktadır. Örnekle açıklayacak olursak: Spor ayakkabı sattığınız bir e ticaret web siteniz olduğunu düşünün. Özel olarak ‘yürüyüş ayakkabıları’ ürün kategorinizi ziyaret eden kullanıcılar için bir yeniden pazarlama listesi oluşturma imkanınız var. Bu sayfaya yeniden pazarlama kodunuzu ekleyerek, AdWords sistemine, ziyaretçilerinizi “yürüyüş ayakkabıları kategori listenize†kaydetmesini belirtirsiniz. Kullanıcılar bu sayfayı ziyaret ettiğinde, bıraktıkları çerez kimlikleri yeniden pazarlama listesine eklenir. Böylelikle daha sonra bu kategori ile ilgili reklamlarınızla farklı yerlerde karşılaşırlar.

google-adwords-remarketing-nasil-yapilir.jpg


Liste Kurallarını Kullanın

Yeniden pazarlama listesi kuralları ile oluşturmak istediğiniz listeleri belirleyebilirsiniz. Yani web sitenizin veya uygulamanızın farklı bölümleri için sisteme listeler tanımlama imkanınız vardır. Yukarıdaki örnek üzerinden ilerleyecek olursak; yürüyüş ayakkabıları sattığınız bir web sayfası için liste tanımlamak istiyorsanız sistem üzerinden: “URL [içerir] yürüyüş ayakkabıları†olarak belirleme yapabilirsiniz. Böylelikle bu kurallar sayesinde web sitenize veya uygulamanıza daha fazla kod entegre etmeye gerek kalmadan, listeler oluşturabilirsiniz. Bu kuralları kullanarak oluşturacağınız listelere isterseniz özel parametrelerde ekleyebilirsiniz. Yukarıdaki örnek üzerinden bunu da açıklamak gerekirse: Yürüyüş ayakkabıları listenizi oluştururken isterseniz bunun yanına ‘ürünün fiyatı’ etiketini de ekleyebilirsiniz. Böylelikle yürüyüş ayakkabıları kategorisi listesinde yer alan kullanıcıların hangi fiyatlardaki ürünleri inceleyip, satın almaya yakın olduklarını da belirleyebilirsiniz.
 

MehmetP

Üye
Katıldı
Mesajlar
21
Kredi
0
güzel anlatım teşekkürler
 

Bu konuyı kimler okuyor

Benzer konular

Top