Mobil SEO Çalışmalarında Yapılması Gerekenler (1 İzleyici)

Katıldı
Mesajlar
36
Kredi
0
Mobil SEO Nedir?

Mobil SEO; her türlü mobil cihaz üzerinden yapılan aramalarda web sitelerin görünürlüğünü, bulunabilirliğini arttırmak ve kullanıcılara daha iyi bir mobil cihaz deneyimi sunmak için yapılan arama motoru optimizasyonudur.

Mobil SEO çalışmaları genelde göz ardı edilebilmektedir ya da eksik bir şekilde yapılmaktadır. Bunun etkisinden dolayı mobil cihazlar üzerinden yapılan aramalarda daha az sonuç görüntülenmektedir ve bu da mobil kısımdaki rekabeti arttırmaktadır. Hangi cihaz türünde olursa olsun kullanıcıların aradığına en hızlı ve en kolay şekilde cevap verebilen web siteler, arama sonuçlarında ilk sıralarda çıkmaktadır. Dolayısıyla bu da doğru bir mobil SEO stratejisi ile mümkündür. Başta Google olmak üzere diğer arama motorları, mobil cihazlar üzerinden yapılan aramaları zorlaştıran web siteler karşısında mobil uyumlu olan ve mobil SEO’da başarılı olan siteleri her zaman ön planda tutmaktadır. Bu da mobil SEO’nun önemini ortaya koymaktadır.

Neden Mobil Uyumlu Olmalıdır?

Her geçen gün artan mobil cihaz kullanımı, internet sitelerinin mobil uyumlu olmasını zorunlu hale getirmiş. Çünkü bilgisayarların büyük ekranlarına göre tasarlanan web sitelerin sayfaları, mobil cihazlarda görüntülenirken zorluk çıkartabilmektedir. Mevcut sitede yer alan yazıların mobil cihazlardan da rahat okunabilmesi veya site üzerindeki linklere rahatça tıklanarak site içerisinde kolayca gezinilebilmesi kullanıcı açısından önemli bir faktördür. Böylelikle kullanıcıların mevcut web siteyi mobil cihazlar üzerinden de bilgisayarlarda olduğu gibi verimli bir şekilde kullanabilmesi büyük önem kazanmıştır. Çünkü mobil cihazdan web sitesine giren kişi istediklerini yapamadığı anda o siteden ayrılmaktadır. Bu da kullanıcı kaybına ve site trafiğinin azalmasına sebep olmaktadır. Aynı zamanda sitenin arama motorlarında değer ve sıralama kaybetmesine de neden olmaktadır.

mobilseo-.jpg


Mobil Site Kullanımı

Mobil uyumlu web site tasarlanırken dikkat edilmesi gereken en önemli durumlardan birisi mobil sitenin kullanıcılara nasıl sunulması gerektiğinin önceden belirlenmesidir. Mevcut sitenin olduğu gibi mobil uyumlu hale getirilip kullanıma sunulması ya da farklı tasarımda yapılarak kullanıma sunulması sizin tercihinize bağlıdır. Bu tercihi şekillendirecek faktörler ise web sitenizin kullanım amacı ve kullanıcı kitlesinin durumudur. Mobil site kullanımında tercih edebileceğiniz üç farklı yöntem bulunmaktadır. Şimdi aşağıda sırasıyla bu tasarımların neler olduğuna değinelim.

Responsive Mobil Site Tasarımı

Responsive site tasarımı; masaüstü bilgisayarlardan, tablet ve mobil cihazlardan siteye girildiğinde, sitenin tüm cihazlarda aynı tasarım yapısında açılmasıdır. Ancak CSS kodları kullanılarak görsel ve içerikler her cihaz türünde farklı boyut ve şekilde sunulmaktadır. Responsive tasarım yöntemi ile farklı ekran boyutlarına sahip tüm cihazlardaki tarayıcılar mevcut web siteyi en uygun şekilde kullanıcıya göstermektedir. Tarayıcıların bu tasarımı algılayabilmesi için dokümanın başında yer alan meta etiketlerine “viewport” etiketi eklenmelidir. Eklenecek olan bu etiket sayesinde tarayıcılar siteye giriş yapılan cihaz türünün çözünürlüğünü algılayarak, yazıların ve görsellerin daha rahat okunabilir şekilde ayarlanmasını sağlamaktadır.

Responsive Tasarımın Avantajları ve Dezavantajları

Responsive tasarımlarda tek bir URL üzerinden son kullanıcıya ulaşılabilmektedir. Bununla beraber yine tek bir URL üzerinden içeriğin paylaşılmasına imkan vermektedir. Responsive tasarıma sahip siteler Google botları tarafından taranırken sadece tek bir siteyi analiz etmek durumunda kalmaktadır. Responsive tasarımlar, yazılım işlemlerini kolaylaştırmaktadır. Responsive tasarımlarda, mobil sitelerin sebep olabileceği olası problemlerin önüne geçilmektedir. Responsive tasarıma sahip sitelerde herhangi bir yeniden yönlendirmeye ihtiyaç duyulmadığı için yüklenme zamanı kısalmaktadır.

Responsive tasarımın dezavantajlarına bakacak olursak ilk dikkati çeken durum, farklı boyutlardaki cihazlar için içerin ayrı ayrı hazırlanıp sunulması, ekstra tasarım maliyeti oluşturmaktadır. Bir başka durum responsive tasarımlarda mobil ve masaüstü siteler ayrıştırılmamış olunur. Birde son olarak ihtimaller dahilinde, kullanıcı deneyiminin ayrı tasarlanmış olan siteye oranla, responsive sitelerde daha düşük olma durumu vardır.

Dinamik Sunum Mobil Site Tasarımı

Dinamik sunumlu web site tasarımına sahip olan sitelerde, mobil kullanıcılar ile masaüstü kullanıcılara mevcut web site aynı URL üzerinden farklı HTML kodları ile sunulmaktadır. Yani siteye mobilden giriş yapan kullanıcı ile masaüstü cihazdan giriş yapan kullanıcıya farklı içerikler sunulmaktadır. Bu site tasarımının tercih edilmesi noktasında kararı etkileyen faktör, mobil cihazlarda ve masaüstü cihazlarda hedeflenen kitledir. Kullanıcılar doğru şekilde hedeflenmez ise yapılan çalışmalar hüsranla sonuçlanabilir. Ayrıca dinamik sunum mobil site tasarımı tercih edeceklerin, Google botlarını site hakkında en doğru şekilde bilgilendirmeleri gerekmektedir. Bundan dolayı yazılım, kodlama ve tasarıma dahil her şey doğru, düzgün ve açık bir şekilde yapılmalıdır. Bu yöntemi genel olarak haber sitelerinin ve bazı kurumsal sitelerin tercih ettiğini söyleyebiliriz.

Dinamik Sunum Mobil Site Tasarımının Avantajları ve Dezavantajları

Dinamik sunum yapıdaki tasarımlar, responsive tasarımlara göre daha özgür ve farklı tasarım yapısında olabilmektedir. Farklı tasarım yapısı olacağı için kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunma imkanı vardır. Dinamik mobil site tasarımlarında tek URL üzerinden iki tasarım (mobil cihazlar ve masaüstü cihazlar) içinde yayın yapılabilmektedir.
Dinamik sunum mobil site tasarımının dezavantaj sayılabilecek yönlerine bakarsak, teknik alt yapı yönetiminin diğer tasarım türlerine göre daha zor olduğu dikkati çekmektedir. Bir başka durum ise tüm platformlar üzerinden aynı içeriğe ulaşmak isteyen kullanıcıların, deneyimlerinde düşüş yaşanbilmektedir.

Paralel Site Tasarımı

Paralel mobil site tasarımı; mobil sitenin farklı bir subdomain ve farklı bir tasarım ile sunulmasıdır. Paralel site tasarımlarında farklı URL yapıları kullanıldığı için link yönlendirme kurgularının çok iyi yapılması gerekmektedir. Çünkü sistem tarafından, kullanıcıların ve Google botlarının hangi platform üzerinden siteyi ziyaret ettiği en iyi şekilde anlaşılmalıdır. Yani mobil cihaz üzerinden kullanıcının sitenize ait adrese girmeye çalıştığı esnada sistemin mevcut talebin mobil cihaz üzerinden geldiğini anlaması ve kullanıcıyı mobil site üzerindeki linke yönlendirmesi gerekmektedir. Paralel mobil site tasarımında dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta ise mobil site ve asıl sitedeki URL’ler arasındaki ilişkinin rel=“canonical” ve rel=“alternate” etiketleri ile belirtilmesi gerekmektedir.

Paralel Site Tasarımının Avantajları ve Dezavantajları

Paralel site tasarımları; mobildeki içeriklerin, masaüstü içeriklerden ayrıştırılmasını sağlamaktadır. Paralel site tasarımlarında tamamen özelleştirilen tasarım yapısı kullanılmasından dolayı daha yüksek oranda kullanıcı deneyimi elde edilmektedir.

Paralel mobil site tasarımlarında yazılım kurgusu doğru yapılmadığı takdirde external duplicate problemi oluşabilmektedir. Bu tasarım seçeneğinde mobil ve masaüstü cihazlarda için link değerleri ikiye bölündüğünden dolayı, mobil ve masaüstü değerleri birleştirilememektedir. Ayrıca paralel site tasarımlarında barındırma ve bakım maliyeti daha yüksektir.

mobilseo-stratejikseo-.jpg


Mobil SEO İçin Tasarım Önerileri


Not: Yazının devamına aşağıdaki kaynak linkten ulaşabilirsiniz.


Kaynak: Mobil SEO Önerileri
 

aksaak

Cezalı
Katıldı
Mesajlar
16
Kredi
0
teşekkürler kardeşim fazlaca faydalandım.
 

Bu konuyı kimler okuyor

Top