SEO hizmeti internette web siteleri için büyük bir gerekliliktir. SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) hizmetleri sunmak, bir web sitesinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmayı ve sıralamasını yükseltmeyi amaçlayan bir dizi strateji ve faaliyeti içerir. Çoğu zaman paket olarak bir halinde sunulur. Seo hizmetleri freelancerlar, yazılımcılar ya da pazarlama ajansları tarafından verilir.
- Danışma ve Web Sitesi Denetimi: İş hedeflerini, hedef kitleyi ve temel performans göstergelerini anlamak için müşteriyle konuşmalısınız. Daha sonra güçlü, zayıf yönleri ve fırsatları belirlemek için müşterinin web sitesinde kapsamlı bir SEO denetimi yapmalısınız. Bu, site hızını, içeriğini, anahtar kelime kullanımını, bağlantıları ve teknik SEO unsurlarını analiz etmeyi içerir.
- Anahtar Kelime Araştırması ve Analizi: Potansiyel müşterilerin müşteri tarafından sunulanlara benzer ürün veya hizmetleri bulmak için kullandıkları ilgili anahtar kelimeleri ve ifadeleri belirleyin. Yüksek hacimli ve düşük rekabetli anahtar kelimeleri bulmak için Google Anahtar Kelime Planlayıcı, SEMrush veya Ahrefs gibi araçları kullanılır. Sizde bütçenize uygun bir araç seçebilirsiniz.
- Sayfa İçi SEO: Hazırladığınız anahtar kelime listesine içeriğiniz optimize edin. Hedeflenen anahtar kelimeleri başlıklara, başlıklara, meta açıklamalara ve gövde metnine doğal bir şekilde dahil ederek web sitesi içeriğini optimize edin. URL'lerin SEO dostu olduğundan, görsellerin alternatif metne sahip olduğundan ve dahili bağlantıların stratejik olarak yerleştirildiğinden emin olun. Hızlı yükleme süreleri, mobil uyumluluk ve kolay gezinme sağlayarak web sitesinin kullanıcı deneyimini iyileştirmeye çalışın.
- Teknik SEO: Kırık bağlantılar, tekrarlayan içerik ve tarama hataları gibi teknik sorunları mutlaka düzeltmelisiniz. Zararlı linkler varsa onları da engelleyin. Link analizi önemlidir çünkü bu tarz şeyler ceza almanıza sebep olur. Sitenizin XML site haritaları ve robots.txt dosyalarını kullanarak arama motorları tarafından uygun şekilde dizine eklenmesini sağlayın. Arama motorlarının içeriği daha iyi anlamasına yardımcı olmak için uygun meta etiketleri yazın.
- İçerik Stratejisi: Kaliteli bir içeriği olmayan sitenin tutunması çok zordur. Reklam kadar ürün de önemlidir. İnternette rekabet çok olduğundan plansız şekilde ilerlemek çok zordur. Etkili bir içerik ve SEO stratejisi hazırlamanız gerekmektedir. Daha sonra bir içerik takvimi geliştirin ve düzenli aralıklarla içerik girin. Hedef kitlenin ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına hitap eden SEO uyumlu ilgi çekici ve bilgilendirici içerikler oluşturun. Rehber yazıları, infografikler, videolar ve röportajlar gibi farklı içerik çeşitleri kullanın.
- Link İnşası Saygın web sitelerinden yüksek kaliteli geri bağlantılar elde etmek için bir SEO stratejisine ihtiyacınız var. İçeriklerinizin paylaşılması için mutlaka butonlar ekleyin. Doğal yollardan bağlantı kazanmak için konuk blog yazarlığı, influencer ve içerik pazarlaması yapabilirsiniz.
- Yerel SEO: Müşterinin Google İşletme Profilini hazırlayarak yerel arama için optimizasyon yapın. Yerel rehberlere sitenizi ve haritasıyla birlikte kaydedin. Yerel anahtar kelimelere odaklanın ve bunlara yönelik çalışmalar yapın. Müşterinin ulaşım ve sipariş bilgilerinin rehberlerde ve tüm çevrimiçi platformlarda olmasını sağlayın.
- Performans İzleme ve Raporlama: SEO çalışmalarının performansını izlemek için Google Analytics, Google Search Console gibi ücretsiz araçlar kullanılabilir. Diğer ücretli SEO yazılımları Semrush, Moz gibi kullanabilirsiniz. Müşteriye analiz raporları gönderebilmek için Seo analiz programları vardır.
- Sürekli Güncelleme: SEO konusunda güncellik önemlidir. Bu yüzden SEO devam eden bir süreçtir. Stratejileri iyileştirmek ve arama motoru algoritmalarındaki değişikliklere uyum sağlamak zor olabilir. Sürekli olarak performans verilerini sürekli analiz etmelisiniz.
- Müşteri Eğitimi: Müşteriler arama motoru sıralamalarını korumak istiyorlarsa temel konulara hakim olmak durumundadır. Gerekirse web siteyi iyileştirmek için SEO konusunda onları eğitin.