SEO Nedir? Neden SEO? SEO Nasıl Yapılır? (1 İzleyici)

BaRRaCuDa

Root Admin
Admin
Katıldı
20 Mayıs 2013
Mesajlar
1,650
Yaş
36
Yaşadığın yer
Eskişehir
SEO Nedir, SEO Nasıl Yapılır, SEO Yapmak?

SEO, Arama Motorları Optimizasyonu işleminin ingilizce ( Search Engine Optimization ) anlamının kısaltılması ile ortaya çıkan terimdir. İnternet sitelerinin arama motorlarında üst sıralarda yer alması için yapılan işlemlerin geneline denir.


İnternet dünyasının hızlı bir şekilde büyümesinin en büyük sebebi de hemen hemen her sektörün artık internet ortamına dökülmüş olmasıdır. İnsanlar interneti hayatlarının her anında kullanmaktadırlar ve hedef kitlesine ulaşmak isteyen tüm sektörler de bunu fırsat bilerek internet üzerinden gerek ürün pazarlama gerekse fikirlerini ulaştırma yöntemi ile hedef kitlelerine ulaşmaya çalışmaktadırlar.

İnternet siteleri, zamanla hızla artmaktadır ve artık rekabet her alanda giderek kızışmaktadır. Hal böyle olunca insanlar hedef kitlelerine ulaşmak için , internet kullanıcılarının ortak noktalarında(uğrak alanlarında) kendilerini duyurmak zorundadır. Bu ortak alanlar yıllar önce sadece arama motorları iken artık sosyal medyanın da büyümesi ile artık hem sosyal medya hem de arama motorları olmuştur.

İnsanlar arama motorlarında üst sıralarda olmak için bir takım çalışmalar yapmaya başlamıştır ve bunların geneline arama motorları optimizasyonu yani SEO çalışmaları adı verilmiştir.

Arama motorları optimizasyonu (SEO) ilk arama motoru ile birlikte (1990 Archie ) istemsiz de olsa başlamıştır. Archie mantık olarak en çok tıklanan siteleri toplayıp arşivliyor ve ziyaretçilerine sunuyordu. Adı da burdan gelmiştir. (Türkçe anlamı : Arşiv) Gözlerimizi kapatalım ve 1990 yılına gidelim. Bu arama motorunun çalışma mantığını (algoritmasını) biliyoruz artık. En çok tıklanan siteleri barındırıyor ve üst sıralarda sunuyor. O halde benim internet sitemi o günlerde açmış olsaydım, her ne şekilde olursa olsun siteme ne kadar çok kişi tıklatabilirsem, bu arama motorunda da o kadar başarılı olacaktım. İşte bu düşünce tam olarak bu iştir yani SEO’dur. Tabi yıllar geçtikçe arama motorları da değiştikçe SEO yöntemleri de değişim göstermektedir.

Günümüzde sözü geçen arama motorları ( Google , Yandex, Bing ) sıralamalarda sizlere şans vermek için bazı şartlar sunuyor ve bu şartları tam anlamıyla yerine getirmeyi başaran internet sitelerini de üst sıralarda tutarak kullanıcılarını bu sitelere yönlendiriyor.

Günümüzde SEO Çalışması Olarak Hangi Yöntemleri Deneyebiliriz?

Sanırım şuan bu yazıyı okuyan kişilerin ortak olarak akıllarında olan soru bu. Bu soruya öncelikli olarak 2 ayrı şekilde cevap vereceğiz. Çünkü günümüzde SEO çalışmaları; Site İçi SEO Çalışmaları ( On Page SEO) ve Site Dışı SEO Çalışmaları ( Off Page SEO ) olarak ikiye ayrılmaktadır.

Site İçi SEO Çalışması (On Page SEO)

Site içi SEO çalışmaları internet sitesi sahiplerinin en çok dikkat etmeleri gereken konudur. Kısaca açıklamak gerekirse bir sitenin iç seo oranı, o sitenin aslında kalitesinin ta kendisidir. Zaten arama motorları da artık bu noktada son yıllarda tavırlarını en net şekilde ortaya koymuştur ve kalitesiz siteleri elemiştir.


Yazılar özgün ve güncel olmalıdır : Güncel siteler her zaman kullanıcılar tarafından beğenilir ve sürekli olarak takip edilir. Ancak güncellik tek başına yeterli değildir, eğer gerçekten bir başarı yakalamak istiyorsanız özgünlüğe de önem vermeniz gerekmektedir. Bir kullanıcı sitenize yeni eklenen yazıyı daha önce farklı sitelerde gördüyse tekrar okumaz çünkü sizin vermek istediğiniz bilgiyi daha önce başka bir siteden çoktan almıştır. Eğer siz özgünlüğünüzü korur ve kullanıcıya sürekli yeni bilgiler tattırırsanız zaten sık kullanılanlar listesinde yeriniz çoktan hazır demek. Arama motorunun beğenmesi değil kullanıcının beğenmesi umrunuzda olsun, çünkü arama motorları kullanıcıya yeni bilgiler sunan ve rahatlığını sağlayan siteleri sever.
Siteniz yavaş açılmamalıdır : Bir diğer kullanıcının sitenizdeki gezinim kalitesini belirleyen unsur da budur. Özellikle benim gibi sabırsız kullanıcılar sayfaları yavaş açılan siteleri hiç sevmez ve bu tarz sitelerde fazla zaman geçirmez, belki de arama motorlarından arama yaparken sonuçlar içinde sizin sitenizi gördüğünde ” bu site yavaştı bunu geçeyim” diyerek bir sonraki siteye geçebilir. Neden olmasın? Eğer internet siteniz yavaş açılıyorsa sitemizi takip etmeye devam edin çünkü bu konuda detaylı olarak bilgilendirici bir yazımız olacak. Önce hatanın kaynağını bulacağız ardından da ne tarz yöntemler ile çözümler bulacağınızı belirteceğiz.
Tasarım önemlidir : Tasarım bir internet sitesinin kullanıcı karşısına çıkarken verdiği önemin ta kendisidir. Çalıntı ve düzensiz bir tasarım ile, insanlara aradıklarını adeta bir bilmece gibi sunan tasarımlar kesinlikle tercih edilmemesi gereken tasarımlardandır. Ayrıca çalıntı tasarımlar siteniz için zararlı kodlar barındırabilir ve arama motorları kullanıcıya zararlı , bozuk kod sunan siteleri hiç sevmez. Eğer siteniz çok yavaş açılıyorsa bunun sebeplerinden biri de kaçak olarak kullandığınız temalar olabilir mi? Olabilir…
İçerik Doyuruculuğu : Bir internet kullanıcısının sitenizde gezinirken doyması için illa bilgisayarla uğraşırken bir yandan da bir şeyler yemesine gerek yoktur. Sunduğunuz yazılar kişinin bilgi açlığına yetecek derecedeyse ( tavsiye en az 150 kelime) sitenizde gezerken kendini gayet tok hissedecektir. Ayrıca kısacık yazılar ile kullanıcıya detaylı bir bilgi veremeyeceğinizi de arama motorları bilir ve aynı konuda sizden daha özgün daha uzun yazılara önem verebilir.
Site kodlamasındaki hatalar : Bir web sitesinin başlığının, bir sloganının olmadığını düşünesinize. Sanki bu doğmuş bir çocuğa isim verilmemesi gibi bir durumdur. Durum böyle olunca demek istediğimizi sanırım anladınız. Sitemizin meta taglarına özellikle dikkat etmemiz gerekiyor. Ve bunun için sitemizi profesyonel olarak yazılımla uğraşan kişilere inceletebiliriz.
Sitemizin Kalıcılığı : Eğer bugün sektörlerinde lider sitelerin geneline bakarsanız hemen hemen hepsinin domain yaşı büyüktür ve domainlerini kayıt ettikleri tarihler de çok ileri tarihlerdir. Bu aslında çok büyük bir etki olmasa da yine de imkanınız varsa projenize ait domaini neden 5 yıllığını kaydetmeyesiniz ki?
İçerik Kalitesi : Aslında bunu özgünlükle ve güncellikle alakalı üst paragrafta belirtebilirdik ancak özellikle ayrı belirtmek istedim. Unutmayın sitenizi arama motorları değil insanlar takip ediyor. Bunun için de paylaştığınız içeriğin içinde onlarca kez anahtar kelimenizi gözümüze sokmanıza gerek yok değil mi? Sonuçta başlıkta ne yapmak istediğinizi anlıyor kullanıcılar ve sırf anahtar kelimeyi güzelce kullanacağım diye düşük cümleler kullanıcının en sevmediği konulardandır. Hazır anahtar kelimeden bahsetmişken bunu ayrı bir bölüm olarak incelemeden belirtelim ve Google arama motorunu ele alarak anahtar kelime yoğunluğuna değinelim. Ortalama 150 kelimelik bir makalede hedef kelimeniz 4 kez geçsin bu kafidir. (100kelime 3 anahtar oranı da yapılabilir.) Bu anahtar kelimelerden birini linkleyerek diğerlerini sadece bold veya italik tarz ile süslememiz yeterlidir. Kullanıcı o kelimenin anahtar kelime olduğunu algılayacaktır aynı şekilde arama motorları da anlayacaktır.
Kullanıcıyı Sitede Tutmalıyız : Yazılarınızı uzun yazarken korkmayın, çünkü gerçekten bir bilgi veriyorsanız kullanıcı zaten sitenizde bulunduğu süreçte o yazıyı okuyacaktır. Ancak kullanıcının yazıyı okuyup hemen çıkmasını istemiyorsanız bunun için de içeriğinizi ona göre zenginleştirebilirsiniz. Mesela hemen altta gördüğünüz gibi önceki yazılar alanı yapabilirsiniz.
İçerikleri Bağlayın : İple değil ancak içerikleri linkleme yöntemi ile birbirine bağlamanız site içi seo ( on page seo ) yöntemleri arasında olmazsa olmazlardandır. Kullanıcının hem sitenizde düzgün bir şekilde gezinti yapmasını sağlayacaksınız hem de arama motorlarının da bilinen kriterlerinden birini yerine getirmiş olacaksınız. Mesela sitemizde daha önce ” site hızlandırma yöntemleri” diye bir yazımız olsaydı yukarılarda bulunan site hızı sorunu kısmında makalemizi önerebilirdim ancak şu anlık yok. Neden şuanlık yok diyoruz, çünkü zamanla bu tarz içeriği sitemize eklediğimizde o kısımda belirteceğiz. Sebebi de alt maddede;
Yazılarınızı Kaderine Terk Etmeyin : Geçen zaman her şeyi değiştirir. Bu değişimler yazılarımız için de geçerlidir. Eskiden geçerli olan bir şey artık geçerli değilse ya da eskiden paylaştığınız bir içeriğe ekleme yapmanız gerekiyorsa çekinmeyin yapın. Çünkü eski yazılarını tozlu raflara bırakmayan siteler sevilir.
Meta taglarınız : Değinmeden edemeyeceğim aslında yukarıda kısaca hata yapmayın ekleyin dedik ancak aklınıza eminiz ki başlığın , açıklamanın ne kadar uzunlukta olması gerektiği sorusu vardır. Google arama motorundan yola çıkarak şunu söylersem zaten yapmanız gerekeni bilirsiniz, bir site sıralamada başlığından ilk 70 karakter ve açıklamasından da ilk 160 karakter görünerek sıralanır. Yani sizin sitenizin başlığı 70 karakter olsa yetecektir. Açıklamanız da 160 karakter olsa kafidir. Anahtar kelimeleri de abartmamak lazım, bir yazıda en fazla 5-6 tane girmeniz , bir sitenin direkt anahtar kelimelerinde ise en fazla 10-15 tane girmeniz fazlasıyla yetecektir.
Sanırım bu kadar site içi seo hakkında verdiğimiz bilgiler giriş açısından en azından yeterli. Şimdi genelde yanlışların yapıldığı ve asıl rekabetin döndüğü site dışı seo çalışmalarına.

Site Dışı SEO ( Off Page SEO ) Çalışması Nasıl Yapılmalıdır?

Site dışı SEO çalışmaları link alımına ve tanıtıma dayalıdır. Bundan 5-6 yıl önce sadece backlinklere bakılarak site dışı seo çalışmaları şekillendirilirdi ve özellikle PR değeri link satışı diye bir alan ortaya çıkardı ki Google artık pr değerini kaldırdığını açıklamasına rağmen günümüzde bile bu alan pr değerine bakılarak şekillenmektedir. Kısaca backlink alımının başlıca faydalarını maddeler halinde sunalım;

Sitenizin backlink eksiği olan rakiplerinden daha üst sıralarda olmasını sağlar,
Sitenizin prestijini artırır ve hitine doğrudan etki eder,
Alexa backlink kasarak Alexa sıralamanızın da düşmesine etki eder. (Hit ve sitede bulunmanın yanı sıra Alexa backlink de bu değere etki eder),
İnternet sitenizin daha hızlı index almasını sağlar. Özellikle sosyal imleme işlemleri bu konuda kilit öneme sahiptir.
Yukarıdaki maddeler çok daha uzun şekilde arttırılabilir ancak fazlası bilgi kirliliği olacaktır. Yukarıdaki sebeplerden ötürü backlink almaya karar verdik peki backlink almanın belli bir yöntemi var mıdır? Evet vardır ve aşağıda bu konuyla ilgili maddelerimiz mevcuttur.

Backlink Alırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Bu konuyu sizlere madde madde sunmak istiyorum.

Artık PR değeri yerine Alexa değeri daha önemlidir bunu incelemeliyiz.
Link çöplüğüne dönmüş sitelerden uzak durmalıyız en fazla 3 adet link çıkışı olan siteleri tercih etmeliyiz.
Aynı sektörde alınan backlinkler her zaman en değerlileri olmuştur. Sonuçta alakasız bir sektörde alınan link size kullanıcı çekmeyeceği gibi arama motorları tarafından da fazla değerli görülmeyecektir.
1 aylık gibi kısa süreli linkler almaktan uzak durunuz. Eğer link alacaksanız en az 3 aylık süre tercih etmelisiniz. Sonuçta bir siteden link almak demek o sitenin sizi önermesi demektir. Link ne kadar kalıcı olursa o kadar iyi olur.
Footer backlinklerin etkisi azaldı ancak aynı sektörden alırsanız yine etkisini göreceksiniz.
Tanıtım yazıları arasında alınan linkler de sizler için önemlidir çünkü bir başka site içeriğinde size referans olmuştur. Bu tanıtım yazısının özgün ve uzun olmasına dikkat ediniz.
Aynı dilden olan siteler yine sektörler gibi ilk tercihiniz olsun.
Özgün ve güncel sitelerden link almanız her zaman bir adım daha önde olmanızı sağlayacaktır.
Sürekli ana sayfanıza link almayın aynı zamanda kelime ile alakalı kategorinize ya da alt sayfanıza da link alın.
Bir siteden link alırken yukarıdaki maddelerden ne kadarına uyarsanız , geri dönüşünüz de o kadar yüksek olacaktır. Yukarıdaki maddeler sizin alacağınızın backlinkin kalitesini belirledi, ancak bir şey eksik gibi, nerelerden ve nasıl backlink alacağız? Backlink alman yöntemlerine kısaca değinmek istiyorum. Öncelikli olarak internet alanında bir çok platform türü olduğu için alacağımız backlinklerin de çeşitli olması gerektiğini belirtelim. Çünkü hedef kitlemiz sadece bloglar ya da forumlar değil. Aynı zamanda sosyal medya denen bir gerçek var…

Nasıl backlink alırım? Bu soruyu da şöyle madde madde açıklayalım ;

Şuan okuduğunuz blog gibi bir blog sitesine yorum yazarken internet sitesi kısmına kendi sitenizi yazarak backlink alabilirsiniz.
Bir forum sitesine tanıtımınızı yaparak ya da bir yazınızı paylaşıp linkleyerek backlink alabilirsiniz.
Bir ziyaretçi defterine yorum yaparken internet sitesi kısmına sitenizi yazarak backlink alabilirsiniz.
Sosyal medyada sitenizin içeriğini paylaşarak backlink alabilirsiniz. (Webmaster tools’ta sosyal medyanın backlink olarak döndüğünü görebilirsiniz.)
Sektörünüzle alakalı bir internet sitesinden tanıtım ya da footer, sidebar gibi alanlardan backlink alabilir hatta reklam vererek bile backlink alabilirsiniz.
Forum sitelerinde bulunan profillerinizde düzenleme yaparak imzanızdan ya da internet sitesi alanına sitenizi yazarak backlink alabilirsiniz.
İmleme sitelerinden alt sayfalarınızı ya da yeni bir yazınızı imleyerek yine backlink alabilirsiniz. ( Not sürekli anasayfanızı imlemenize gerek yoktur , sosyal imleme yaparken özellikle alt sayfaların canlılığını koruması için imleme işlemini alt sayfalarınızda kullanabilirsiniz.
Whois tarzı sitelerden sitenizi sorgulayarak yine backlink kazanabilirsiniz.
Kısacası internette yayın yapan bulunan her türlü siteden istediğiniz süreçte kolayca backlink sağlayabilirsiniz. Sadece araştırmanız ve kendinize güzel bir kaynak oluşturmanız gerekmektedir.
Güncel olarak nerelerden backlink alabileceğinize yukarıda değindik.”Peki ne zaman alacağımızın bir önemi var mı?” diye soruyorsanız bunun cevabını da seve seve verebiliriz. Öncelikli olarak bu konuda gerçekçi olmak gerekir. Aslında arama motorları backlink kavramını yaratırken , daha çok şunu düşünmüşlerdir ; “Bir internet sitesi sahibi başka bir siteyi beğensin faydalı bulsun ve bunu paylaşsın” hal böyle olunca sitenizi daha açtığınız anda yüzlerce koldan backlink yağmuruna tutmanıza ne gerek var? Bu yağmur sitenizi selin götürmesine neden olabilir. (Sandbox ) Siteniz 1 haftalıkken hafiften yorum backlinklere başlayabilirsiniz. Ardından siteniz hızlı bir şekilde index almaya başladıktan sonra, forumlarda paylaşımlarınızı yapabilirsiniz. Ayrıca paylaşılan bir internet sitesi olmak için de kullanıcıya bol bol bilgi sunma yöntemini deneyebilirsiniz. Kendinize güzel bir kaynak yapabilir ve bu kaynağı belirli sürelerde geliştirerek kendinize yeni yeni backlink kapıları arayabilirsiniz.
 

Bu konuyı kimler okuyor

Benzer konular

Top