Sosyal Medya Şirketleri İçerik Üreticilerine Ödemeye Yapmaya Başlıyor (2 İzleyici)

La donna

Yönetici
Katıldı
4 Temmuz 2021
Mesajlar
91
Yaş
28
Sosyal Medya Şirketleri artık kaliteli içerik üreticilerin ellerinde tutmak için daha fazla çaba sarf ediyorlar. Yeni sosyal medya uygulamalarının fenomenlere ödeme yapmasıyla bu anlamda bir rekabet başladı.

İnternetin getirdiği en güzel şeylerden bir tanesi yetenekleri kişilerin daha kolay fırsat yakalayabilmesiydi. Youtube’da ünlenen şarkıcılarla ve Wattpad sayesinde kitap yayımlama şansı bulan yazarlar bu işin öncüleriydi.

Sosyal medyadan kazanç sağlama da yeni bir konu değil. Özellikle Influencerların başarısı sonrasında zaten yeni kazanç yolları vardı. Tabi bu durum genelde dolaylı reklam alma yoluyla oluyordu. Medium ve Streemit gibi blog sitelerinin yazarlara ödeme yapması da bu anlamda büyük bir dönemeç oldu. Artık reklam almak yerine direk yayımcı platformdan ödeme alabiliyorlardır.

Youtube ve Snapchat kullanıcılarına para kazanabilmeleri için seçenek sunuyordu. Ancak Tiktok’un yükselişi bunu hızlandırdı. Artık daha çok sosyal medya uygulaması bu yola girebilir. Yayıncılık çok önemli hale geldi. Yazar, müzisyen, şarkıcı ve dansçılar bu işin başını çekiyorlar.

Tumblr​



Tumblr’ın yeri blog yazarları için ayrıdır diyebiliriz. Çoğu blogger amatör olarak blog yazmaya Tumblr ile başladı. Ayrıca tasarımcılar tarafından da çok kullanılan bir platformdur. Bünyesinde hala çok sayıda harika sanatçı barındırıyor.

Tumblr yakın zamanda bloggerlara ödeme yapabilmek için yeni bir özellik getirmeyi planlıyor. Post+ ile bloggerlar artık ücretli abonelik alabilecekler.

Bu blog platformu oldukça renkli ve eğlenceli olduğundan hala potansiyeli var. Ama yeni yetişen jenerasyonlara ulaşmakta zorluk yaşadı. Video blogların yükselişiyle bu yeni hamle ile baş edebilir mi bilmiyoruz.


Facebook​

Facebookta kaliteli yayıncıları bünyesinde tutabilmek için bazı planları var. 2022 yılına kadar yayıncılar için ödeme seçeneklerinin gelmesi bekleniyor. Bu Influencerlar için çok büyük bir fırsat anlamına geliyor. Çünkü kazanç Facebook kitlesiyle çok daha fazla olacaktır. Son dönemde Facebook’un rakipleri çok artmıştı. Özellikle video-yayın platformları ciddi yükselişte diyebiliriz. Bu yeni hamle bu yüzden şirket için çok büyük önem taşıyor. Facebook hala bir dev olsa da sosyal medya platformları canlı yayın tarzına dönmeye başlamışlardı.

Facebook’un hamlesinin daha çok etkileşimi arttırmaya yönelik olacağı söylendi. Tabi bu programlara başlangıçta davet usulüyle katılınacak. Dolaysıyla farklı kriterler olabilir. Detaylar henüz tam anlamıyla bilinmiyor. Tek tahminimiz Influencer sektörünün çok hareketleneceği yönünde olabilir.
 

Bu konuyı kimler okuyor

Benzer konular

Top