SwishMax İndir ( SwishMax Nasıl Kullanılır? ) (1 İzleyici)

SarpOfficial

M.I.S.
Üye
Katıldı
Mesajlar
51
Kredi
0
SwishMax

Bu Program İçersindeki 150 ilginç efektle karmaşık animasyonlar ve reklam alanları yaratabilirsiniz.

Birkaç sene öncesine kadar internet sadece gri ve mavi renklere sahipti: Gri bir arka plan, mavi bağlantılar ve dosya boyutunu azaltmak uğruna tanınmaz hale gelene kadar sıkıştırılmış resimler. Bugünlerde internet artık televizyonla bir tutuluyor: Renkli, üç boyutlu yazı animasyonları monitörümüzü süslüyor, ufak filmler ve oyunlar kullanıcıları etkileşime davet ediyor. Bizi bu sıkıcı internet aleminden kurtaran ise Flash adlı program oldu. Bu programın yetenekleri de zamanla gelişti.

Bu, olayın ilk zamanlarına şöyle bir dönmek için yeterli bir sebep. Flash programının en iyi alternatifi ise Swish. Swish ile Flash programına ihtiyaç duymadan Flash animasyonları yaratabilirsiniz.

Swish'in çalışma prensibi basit: Film sahnesine yerleştireceğiniz nesnelerin nasıl ve ne süreyle hareket edeceğini zaman çizelgesinde belirliyorsunuz. Fare kullanarak nesnelerin yerlerini, harekete başlama anlarını ve hareket sürelerini ayarlayabiliyorsunuz. Yazılara efekt vermek, arka plana istediğiniz resmi koymak, geçiş efektleri hazırlamak artık çok kolay.

Aslında zahmetsiz reklam alanları (banner) ve kısa yükleme süreleri için müthiş bir potansiyel var: Flash'da olduğu gibi Swish de yazıları ve resimleri yerden tasarruf etmek için vektör halinde kaydediyor.

Bu bölümde size adım adım kaydırma, geçiş ve şekil değiştirme efektleri ile patlamalar ve ses efektlerini nasıl bir hamlede yapabileceğinizi göstereceğiz. Örnek olarak, üzerine tıklandığında sizi başka bir siteye yönlendiren bir reklam alanı oluşturacağız.

1- Movie sekmesindeki animasyon ayarları

İlk olarak movie sekmesinden animasyonunuzun boyutlarını belirleyin. Bu bölümde bir reklam alanı hazırlayacağımız için standart boyutlar 468x60 piksel olarak girilecek. Gerçi boyutları ne zaman isterseniz değiştirebilirsiniz ama küçültmek, çoğu zaman görüntü kaybı veya anlamsız görüntülerle sonuçlanacaktır. Frame Rate sayısını 12 yapın, animasyon biraz tutuk görünebilir ama bu yüklenmesini hızlandırır. Arka plan rengi olarak mavi seçin ve scene sekmesinden sahnenin ismini "Workshop" olarak girin.

2- Resim ekleme ve saydamlığı ayarlama

2065.jpg


Bir sonraki adım ise arka plana bir resim koymak ve saydamlık ayarı yapmak olacak. Sol taraftaki outline kutusundaki "workshop" sahnesine sağ tuşla tıklayıp açılan menüden Insert / Image kısmına tıklayın. Aynı işlemi yukarıdaki Insert menüsünden de yapabilirsiniz. Şimdi açılan pencereden istediğiniz bir resim dosyası seçin. Bu resmin boyutları animasyondaki düzen ile uyuşmazsa resmi tekrar boyutlandırabilirsiniz. Örneğimizde resmin boyutları, reklam alanı ile aynı, yani 468x60 piksel. Şimdi resmi arka plana tam oturacak şekilde yerleştirin.

Tavsiye: Arka plan resmi koyarken, GIF biçimindeki resimlerin saydamlık özellikleri korunur fakat JPEG biçiminde ise kendiniz ayar yapmalısınız. Properties menüsündeki Transparency kontrol kutucuğunda bu ayarı yapabilirsiniz. Renk paletine geçip renk seçen pipete tıkladığınızda, arka plan resminin renk değerini saydam olarak girebilirsiniz. Bu araçla resimde saydam olmasını istediğiniz yere gelin ve tolerans değeri olarak 15 girin, daha yumuşak bir efekt sağlar. Böylece arka plan resminin üstteki resmin içinden hafifçe görünmesini sağlamış oluyoruz.

3- Scene sekmesinden yazı düzeni

2066.jpg


Insert menüsünden Text seçeneğine gelin. Sayfa üzerinde bir yazı alanı oluşur: Bu alan iki defa tıklayarak yazıyı, yazı tipini, rengini arka plana göre değiştirin. Bu örnek için Workshop yazın ve yazıyı reklam alanının tam ortasına getirin. Ekranın sol tarafındaki Fonts menüsünden bütün yazı tiplerine şöyle bir bakın.Menünün hemen altındaki [Z] simgesi isteğinize göre yukardan aşağıya veya sağdan sola yazmanızı sağlar.

4- Action I: Kuklaları dans ettirin

İçinde hiçbir hareket olmayan bir reklam alanı asla ilgi çekmeyecektir. Bunu önlemek için, şu ana kadar koyduğumuz yazı ve resimlere biraz ruh katacağız ve bunu da yukarıdaki zaman çizelgesini kullanarak yapacağız. Zaman çizelgesindeki en üst bölüm, tüm sahnedeki hareketler ve olaylar için ayrılmıştır. Bununla ilgili daha fazla bilgi için 8. ve 9. adımlara bakın.

Frame Rate ayarları animasyonun toplam uzunluğunu doğrudan etkiler. En başta yaptığımız 12 kare/saniye ayarı bize on saniyelik bir animasyonun 120 kareden oluşacağını gösterir. Zaman çizelgesinde efekti başlatmak için istediğiniz yere tıkladığınızda renk değiştirecek. Şimdi sağ tuşa tıklayarak istediğiniz efekti seçin, eğer arka plan resmiyle çalışıyorsanız arka plan resminin yavaş yavaş görünmeye başlaması için Fade In kullanabilirsiniz. Az önce yazdığımız "Workshop" yazısı için Blur efektini kullanacağız. Bundan sonra keyfinize göre efektleri değiştirip neler yapabileceklerini görebilirsiniz.

Tavsiye: Bir efektin süresini veya animasyon içindeki yerini değiştirmek isterseniz tek yapmanız gereken zaman çizelgesinde efektin sonunu bulup fareyle tutup uzatmak, ya da tamamını tutarak zaman çizelgesi içinde yerini değiştirmek. Bir yazıya birden fazla efekt verdiğinizde oluşan karmaşayı önlemek için çerçevelerin arasına birkaç boş çerçeve koyabilirsiniz.

5- Action II: Hareket izi ve diğer efektler

2067.jpg


Çoklu ortam özelliklerini artıracak Alternate, Transform ve Squeeze efektleri daha çok yazılar üzerinde uygulandığında iyi sonuçlar elde edilir. Tabii ki denemesi size kalmış. Bu gibi döndürme, uzatma ve şekil değiştirme efektlerini ayarladıktan sonra efektin zaman çizelgesi içindeki yerini belirlemeniz lazım.

İşin eğlenceli tarafı ise yazdığınız yazıyı veya nesneyi belirli bir iz üstünde hareket ettirebilmek. Motion Path animasyonu adlı bu tekniği birkaç tıklamayla oluşturabilirsiniz. Bu bölümde "Workshop" yazısına Blur efekti verdikten sonra belirli bir iz üzerinde önce soldan sağa ve sonra tam ters yöne hareket etmesini sağlayacağız. "Workshop" yazısını seçin. Sonra pencerenin solundaki Motion Path simgesine tıklayın ve yazının izlemesini istediğiniz yolu, sahnenin belirli yerlerine tıklayarak belirleyin.

6- Katmanlar ve doğru zamanlama

Animasyon yaparken kullandığınız yazı ve nesneleri, bir karton üzerindeki kağıt parçaları olarak düşünün; katmanların sayısı artmaya başladıkça sahnedeki nesneler birbirinin altında veya üstünde kalacaktır. Bu durumda arka plan hep an altta, önemli yazılar ise üstte olmalı.

Bu katmanları ayarladıktan sonra ekranın yukarısındaki "Play" düğmesine tıklayın: Gördüğünüz gibi resim geldi ve yazı da resmin üzerinde yerini aldı.

7- Duraksamasız ve akıcı hareketler

2068.jpg


Sonuca baktığınızda ufak bir pürüzle karşılaşacaksınız: Arka plan görüntüsü ve yazı çok güzel bir şekilde gelmelerine rağmen bir süre sonra bu ufak animasyon yeniden başlıyor: Bir kopukluk var. Bunu önlemek için yapmanız gereken, bütün nesne ve yazıları arka plan tamamıyla ortaya çıkana kadar sahneden uzaklaştırmak.

Bu sayede sahne, "Loop" dediğimiz döngüye başlar ve durmadan animasyonu tekrarlar. "Workshop" yazısı için bir patlama efekti yaratalım: Zaman çizelgesinde yazıya ait olan kısma tıklayıp Add Action menüsünden Explosion seçerek patlama efektini ekleyin. Bu efektin özelliklerini değiştirmek isterseniz yazının üstüne iki defa tıklayın. Resim 7'de görüldüğü gibi, bu özelliklerle oynamak çok ilginç efektler yaratmanızı sağlayacak. Patlamanın merkezini, resim 7'de görüldüğü gibi yazılar ekranın dışına uçacak bir şekilde ayarlamak, izleyiciler için bir sinema havası yaratacak.

Sonunda istediğiniz döngüyü yarattınız. En başta mavi arka plan, sonra resim geliyor, "Workshop" yazısı beliriyor, hareket ediyor, bir süre duruyor ve son olarak patlıyor. Sonra sahne yavaşça yok oluyor ve mavi arka plan görünüyor. Animasyon hiç kesintiye uğramadan yeniden başlıyor.

8- Efektlere doğru sesi ekleme

2069.jpg


Şimdilik yazıları resimler üzerinden uçurduk. Aslında bir sahnedeki efektlerin sesli olması, animasyonu çok daha dinamik hale getirir. Şu ana kadar Swish ile, nesnelere belirli görevler ve hareketler atadık. "Workshop" yazısındaki patlama efektine ses eklemek içinse, zaman çizelgesindeki ilk satırda, "Workshop" yazısının efektinin başladığı yere sağ tuşla tıklayın ve Play Sound'u seçin. Şimdi sağ aşağıdaki Actions sekmesinde At Frame XX – Play Sound yazdığını göreceksiniz. Yine aynı kutudaki Import butonuna tıklayarak patlama efektine vermek istediğiniz ses dosyasını (MP3 veya WAV türünde) seçiniz. Bu çalışmamız için istediğiniz siteden fazlasıyla ses dosyası bulabilirsiniz... Şimdi bütün animasyonu baştan oynatın, patlama efektiyle aynı anda ses de geldiğini göreceksiniz.

9- Etkileşimli bağlantılar ve işlemler

2070.jpg


Bu çalışmamızda bir reklam alanı hazırladığımız için üzerine tıklanması da doğal olmalı. Arka plan resmini seçin ve menüden Action, Add Action, On-Press seçeneğine gelin. Böylece Add Action içindeki buton değişecek, ve çıkan seçeneklerden Go to URL'yi seçin. Kutudaki adres satırına istediğiniz bir URL'yi giriniz.

10- Son olarak aktarma : HTML mi yoksa SWF mi?

Artık animasyonunuz hazır ama kimse onu izleyemiyor. Bunun için animasyonun aktarılması gerekli.Animasyonunuzu daha sonradan görüntüleyebileceğiniz bir Macromedia Shockwave olarak aktarmak için, ekranın yukarısındaki menüden File / Export / SWF'yi seçin. HTML biçiminde bir SWF yaratmak yine bu menüden mümkün. Artık reklam alanınız kullanıma hazır. HTML editörünüzü açıp bu HTML kodunu kendi internet sayfanıza kopyalayapıştır yoluyla aktarınız.
 

LeoJeLy

Üye
Katıldı
Mesajlar
250
Kredi
0
Teşekkürler yararlı program
 

Bu konuyı kimler okuyor

Benzer konular

Top