Spotify uzun süre mücadele ettikten sonra nihayet kullanıcı sayısında istediği büyümeyi yakaladı. Bu durum reklam kazançlarını da olumlu etkiledi. Podcastlara büyük yatırım yapan şirket karşılığını almaya başlamış gibi gözüküyor.
Sesli yayın şirketi aktif kullanıcıları ve ücretli abonelerinin sayısında bu yıl ciddi bir artış yakaladı. Şirket en büyük rakibi Apple podcastı ABD’de geride bırakmayı başardı. Reklam gelirlerindeki artış bir yana ücretli abonelerin artışı çok önemli bir etken diyebiliriz. İnternette ve mobilde insanlar bedava olana daha çok yöneliyorlar. Spotify insanların podcast için ödeme yapması fikrine büyük yatırım yapmıştı.
Şirketin başarısının çok sayıda nedeni var. Birincisi ünlü isimlerle ve stüdyolarla yaptığı podcast anlaşmaları büyük fayda sağladı. Yani içerik üreticilerinin kalitesi belirleyici bir faktör oluyor. İkinci sebep reklam politikasıydı. Belirli izleyici gruplarına yönelik reklam spotları satmaya başladılar. Bu yeni reklam politikası çok sayıda yeni reklam veren getirdi. Bir diğer önemli gelişme ise podcast reklam şirketi olan Megaphone’u satın almasıdır.
Spotify’ye avantaj sağlayan başka faktörlerde var. Sektörde öncü olduğu için içerik olarak rakiplerinden daha iyi durumda diyebiliriz. Ana akım medya da yer bulamayan kişileri içerisinde barındırıyor. Bir anlamda çok seslilik sağlıyor. Özellikle cancel kültür sonrası pek çok kişi Spotify gibi mecralarda çalışmaya başladılar.
Amatör podcast yayını yapmanın kolay olması da bu alanda bir nevi fırsat eşitliği sağlıyor. Genç yayıncılar için çok uygun bir platform diyebiliriz. Aylık ücreti makul seviye de ve dünyanın her yerinden müzik ve podcast dinleyebiliyorsunuz.
Spotify büyük başarı elde etmiş olsa da çok sayıda rakibi buluyor. Apple ve Amazon gibi dünya devleri de bu alanda iş yapıyor. Dahası her ülke de yerel rakipleri de var. Yeni başlayan içerik üreticilerine ödeme yapmak daha kolay ama ünlü isimleri elde tutmak daha zor oluyor. Yayıncılara fırsatlar sunan çok fazla platform var. Aynı şekilde çok kaliteli podcast yayını yapanlar mevcut ödeme politikalarında ne kadar memnun bilmiyoruz. Yayıncılarla uzun vadeli anlaşmalar yapmak yeni trend haline gelebilir.
Sesli yayın şirketi aktif kullanıcıları ve ücretli abonelerinin sayısında bu yıl ciddi bir artış yakaladı. Şirket en büyük rakibi Apple podcastı ABD’de geride bırakmayı başardı. Reklam gelirlerindeki artış bir yana ücretli abonelerin artışı çok önemli bir etken diyebiliriz. İnternette ve mobilde insanlar bedava olana daha çok yöneliyorlar. Spotify insanların podcast için ödeme yapması fikrine büyük yatırım yapmıştı.
Yükselişin Nedenleri
Şirketin başarısının çok sayıda nedeni var. Birincisi ünlü isimlerle ve stüdyolarla yaptığı podcast anlaşmaları büyük fayda sağladı. Yani içerik üreticilerinin kalitesi belirleyici bir faktör oluyor. İkinci sebep reklam politikasıydı. Belirli izleyici gruplarına yönelik reklam spotları satmaya başladılar. Bu yeni reklam politikası çok sayıda yeni reklam veren getirdi. Bir diğer önemli gelişme ise podcast reklam şirketi olan Megaphone’u satın almasıdır.
Spotify’ye avantaj sağlayan başka faktörlerde var. Sektörde öncü olduğu için içerik olarak rakiplerinden daha iyi durumda diyebiliriz. Ana akım medya da yer bulamayan kişileri içerisinde barındırıyor. Bir anlamda çok seslilik sağlıyor. Özellikle cancel kültür sonrası pek çok kişi Spotify gibi mecralarda çalışmaya başladılar.
Amatör podcast yayını yapmanın kolay olması da bu alanda bir nevi fırsat eşitliği sağlıyor. Genç yayıncılar için çok uygun bir platform diyebiliriz. Aylık ücreti makul seviye de ve dünyanın her yerinden müzik ve podcast dinleyebiliyorsunuz.
Sektördeki Rekabet
Spotify büyük başarı elde etmiş olsa da çok sayıda rakibi buluyor. Apple ve Amazon gibi dünya devleri de bu alanda iş yapıyor. Dahası her ülke de yerel rakipleri de var. Yeni başlayan içerik üreticilerine ödeme yapmak daha kolay ama ünlü isimleri elde tutmak daha zor oluyor. Yayıncılara fırsatlar sunan çok fazla platform var. Aynı şekilde çok kaliteli podcast yayını yapanlar mevcut ödeme politikalarında ne kadar memnun bilmiyoruz. Yayıncılarla uzun vadeli anlaşmalar yapmak yeni trend haline gelebilir.