İpucu Dijital Pazarlama Stratejisi Hazırlamak (1 İzleyici)

La donna

sendlistdigital.com
Admin
Katıldı
Mesajlar
143
Yaş
31
Kredi
440
Günümüzde internet satışlarını arttırmak için iyi bir dijital pazarlama stratejisi oluşturmak gerekir. İnternet satışları her gün daha da rekabetçi hale gelirken plansız şekilde dönüşüm almak pek mümkün değil.

Dijital pazarlama stratejisi firmanın ürününe ve müşteri kitlesine göre özel olarak hazırlanmalıdır. Dolayısıyla değişkenlik gösterir. Dijital pazarlama tekniklerinden size ve müşteri kitlenize uygun olanı seçmeniz gerekir. Elbette çoğu e-ticaret sitesi birden fazla teknik kullanır. Ama amacınız satış yapmaksa ilk olarak direk satışlarını arttıracak seçenekleri seçebilirsiniz.

Marka imajı ve potansiyel müşterilerde bırakılan izlenim ilk adım olabilir. Eğer bir ziyaretçinin sizin müşteriniz olmasını istiyorsanız onu güvenilir bir firma olduğunuza ve ürününüzün kalitesine ikna etmeniz gerekir.

Başarılı bir kampanya için müşteri kitlenize uygun şekilde hitap etmelisiniz. Onları aksiyon geçmesi için heyecanlandıran kampanyalara ihtiyacınıza olabilir. İnternetteki ürün çeşitliliği içinde kendi ürünlerinizi öne çıkarmak gereklidir.

Birkaç yıl öncesi kadar internet reklamları hala ülkemizde destekleyici olarak sınıflandırılıyordu. Ama şimdi e-ticaret hacmi arttı. E ticaret mağazaları markalarını güçlendirdi. Uygulamalardan yapılan satışlar bile çok önemli hale geldi. Bu noktada artık dijital pazarlama pek çok marka için birincil öneme sahip hale geldi.

digital-marketing-g990683dc8_1280.jpg

Eğer bu kadar uygulama, web sitesi ve kampanya arasında kaybolmamak istiyorsanız daha özelleştirilmiş stratejilere ihtiyaçlarınız var. Size özel uzman ya da danışmanı hizmeti almakta fayda var. Elbette büyük firmalar dijital pazarlama ajanslara da tercih edebilirler.

Dijital pazarlamada sürekli yeni trendlere adapte olmanız gerekebilir. Bu çok hızlı değişen bir alandır. Farklı alanlardaki kişilerin birbiriyle uyumlu çalışması da önemli bir faktördür. Çünkü dijital pazarlama da çok fazla alt dal bulunmaktadır. İçerik yazarları, E-bülten yazarı, SEO uzmanı, Adwords Uzmanı, E-ticaret uzmanı gibi... Başarılı bir satış süreci için takımın uyumlu çalışması gerekmektedir.

Hedeflerinizi Belirleme

Stratejinizi belirlerken en önemli konu hedeflerinizi listelemektir. Ne satmak istiyorsunuz? Kendi ürününüzü satmak, satış ortaklığı ürünlerini satmak, abonelik satmak, web sitenizde banner reklam satmak, bir hizmet satmak gibi bir hedefiniz olabilir. Ufak adımlarla başlayıp daha sonra planlarınızı genişletebilirsiniz. Çok fazla platformda satış yapmak sizi başlangıçta zorlayabilir. Tek kanalda belki size uygun olmayabilir. O yüzden iki ila üç platform ile başlayıp daha sonra yavaş yavaş ekleyebilirsiniz.

Müşteri Memnuniyeti

E-ticaret siteniz varsa hedefiniz sadece bir kerelik satış yapmak olmamalıdır. Müşterilerinizi nasıl kalıcı hale getireceğiniz üzerinde çalışmalısınız. Daha da önemli bir olumsuz deneyim internette paylaşılırsa size birden fazla satış kaybettirme riski vardır. Bu yüzden destek ekibine ihtiyacınız var.

Müşterileri sürekli hale getirebilmek için e-mail pazarlama ya da canlı destek dibi yöntemler kullanabilirsiniz. Bir kitle oluşturmak ya da sadakat puanı gibi gibi alt yapılar faydalı olur. Müşterilerinizle sürekli etkileşim halinde olmanın size büyük faydası olacaktır. Bir topluluk inşa etmek en çok kullanılan stratejilerden bir tanesidir. Ama bunun için ciddi anlamda zaman ve emek gerekebilir. Elbette ki topluluğunuz sattığınız ürünle uyumlu olmalıdır.

İçerik Stratejisi

Bir web sitesi kurduğunuzda, bir youtube kanalı açtığınızda ya da bir blog yazdığınızda ihtiyacınız olan şey bir içerik strateji oluşturmaktır. Siz belirli bir müşteri kitlesine ulaşmak istiyorsunuz. Belirli demografik guruplar sizin ürününüze daha fazla ilgi gösterecektir. Anahtar kelime listesine ihtiyacınız olacaktır. Ve bu anahtar kelimelerin size satış yaptırması gerekiyor.

İçerik oluştururken bir süreklilik de istiyoruz. Eğer e-ticaret sitenizde bir blog varsa insanlar bu blogu düzenli takip etmeliler. Eğer e-bülten yazıyorsanız insanlar buna abone olmalılar. Eğer viral video hazırladıysanız insanlar bunu paylaşmalılar. Ve tüm bu düzenli aktivite sizin hedef kitlenizde olmalı. Çok fazla tıklama amacınızmış gibi gözükebilir. Ama siz satış yapmak istiyorsanız içerik stratejisine ihtiyacınız var.

Bir satış ortaklığı programı başlatmak ürün sahipleri için çok karlı bir yöntemdir. Çünkü risk çok azdır. Sadece bir ürün satıldığında kardan komisyon verirsiniz. Karşılığında uzmanlığını ve kitlesini sizinle paylaşacak çok sayıda bloggerdan faydalanırsınız. Ayrıca freelancerlar, fenomenler ve video bloggerlar da para kazanmak için satış ortaklığı programlarını tercih edebilirler.

Elbette ki yapmanız gereken çok fazla ara iş olabilir. Satış ortaklığı platformuna üye olmanız gerekebilir. Ya da kendiniz belirli bir yazılım satın alabilirsiniz. Satış ortaklarına destek vermek ve yönetimini sağlamak gerekir. Ödemeler ve serbest kazançların vergilendirilmesi de bir diğer önemli konudur. Ama tüm bu çalışmalar ürün satışlarına büyük fayda sağlar. Satış yapmadığınızda da satış ortaklarınıza herhangi bir ödeme yapmazsınız.
 

BaRRaCuDa

Root Admin
Admin
Katıldı
Mesajlar
1,908
Yaş
39
Kredi
789
Önceden her şey reklam üzerineyken şu anda her şey içeriğe döndü.Yani bir sitenin %70'i içerikten kazanır.
 

Bu konuyı kimler okuyor

Benzer konular

Top