Başarılı Bir Web Sitesi kurmak çoğu yazarın ya da webmasterın hayalidir. Ne yazık ki rekabet artarken gerekli bütçelerde artıyor. Bu aşamada insanların beğeneceği ve size de kar getirecek bir web sitesi kurmak için çok sistemli gitmeniz gerekiyor.
1.Logo
Logo site tanıtımınız için önemlidir. İnsanlar fiziksel dünyada olduğu gibi dijitalde de görselliğe önem verir. Ücretli bir logo tasarımı daha kaliteli görünmenizi sağlar. Bütçeniz yeterli değilse kendiniz de tasarım programalar ile daha minimalist ve şık bir logo hazırlayabilirsiniz.
2. Anahtar Kelime Listesi
Hedef kitlenize ulaşabilmek için hangi anahtar kelimeleri kullanacaksanız bunun bir listesini yapmalısınız. Ve bu kelimelerin arama hacmini mutlaka ölçmelisiniz. Bu adım en önemli aşamalardan bir tanesidir. Nihayetinde alacağınız trafik buna göre belirlenecektir. Yeni siteler kısmen daha düşük rekabet düzeyi olan kelimelerden ziyaretçi çekerler.
Ayrıca sitenize rastgele kitlelerin değil sizin içeriğinize ya da sattığınız ürüne göre ziyaretçilerin gelmesi tercih sebebidir. Bunun tek istisnası gösterim başına ödeme modeliyle reklam alan sitelerdir. Onlar belki genel trafik isteyebilirler. Ama sinema ilgili bir blog yazıyorsanız ve bu konu ile ilgilenmeyen ziyaretçiler geliyorsa kısa sürede siteden çıkacaklardır. Düzenli takipçiniz de olmayacaklardır. Bu yüzden kitlenize uygun anahtar kelimeler bulmalısınız.
3. Alan Adı Seçimi
Alan adı seçimi önemli olmakla birlikte tercihe göre değişebilecek de bir durumdur. Bazı siteler trafik getirecek bir alan adı almak isterler. Bazıları ise kendi markaları için özgün bir ad tercih ederler. Ne şekilde tercih ediyorsanız bu uygundur. Ancak site adı ve içerik arasında bir uyum da olmalıdır. Bunun yanı sıra ziyaretçilerinize nasıl bir izlenim bırakacağı da önemlidir. Mesela bir haber sitesi daha ciddi biri domaine ihtiyaç duyar. Ama video sitesi eğlenceli biri domain kullanabilir.
4. Tema
Kullanacağınız tema ziyaretçilerinizin fikri üzerinde büyük bir etkiye sahip olacaktır diyebiliriz. İnsanlar çoğu zaman çabuk karar verirler. Temanız şık ve kaliteli duruyorsa çoğu kişi steninizde kaliteli olduğuna kanaat getirir. Eğer göz yoruyorsa ve rahatsız ediciyse ziyaretçilerin çoğu çıkma isteği duyacaklardır.
Bir diğer önemli faktör ise kullanım kolaylığıdır. Az çoktur felsefesi internette de geçerlidir. Sade ve rahat tasarımlar ziyaretçilerin işini kolaylaştırır. Aynı şekilde çok göz de yormazlar.
5. Kaliteli İçerik
Günümüzde web sitenizin kazancını da ziyaretçilerin sadakatini de büyük ölçüde içerik belirliyor. Dolaysıyla içerik üretimi başlı başına bir sektör haline geldi. İnternette işe yaramayan çok fazla içerik var. Sizin ziyaretçilerin işine yarayacak ve zaman geçirmesini sağlayacak bir içerik stratejisine ihtiyacınız var. İçerik konusunda mutlaka iyi bir planlama yapmanız gerekiyor.
6. Ekip Kurma
Büyük çaplı ve para kazandıracak bir site için iyi bir ekip gerekir. İnternette başarılı işler yapan siteler çoğunlukla iyi bir ekip kurarak bu işi başarmışlar. Bütçenin buna yetmiyorsa bile en azından eksik kaldığınız konularda yardım alamaya çalışın.
7.E-Bülten
Ziyaretçilerinizin düzenli olarak sitenize girdiğinden emin olmak istiyorsanız bir e-bülten ihtiyacını olacaktır. Abonelik için özel fırsatlar sunmalısınız. Bu alan her geçen gün değerini arttırıyor. Hit almak zaten zordur ve hali hazırdaki kitlenizi kaybetmek istemezsiniz. Bu işin güzel tarafı uzmanlaştıktan sonra abonelik de satabilirsiniz.
8. Sosyal Medya
Arama motorlarından sonra ikinci ziyaretçi kaynağınız sosyal medya olacaktır. Hedef kitlenizin kullandığı sosyal medya kanallarında hesap açmalısınız. Ve yine bu kitleye uygun strateji belirlemelisiniz.
Bir moda sitesi Instagram da aktif olmalıdır. Haber siteleri Twitter’a öncelik verebilir. Gönderiler için sosyal medya araçlarına hâkim olmanız gerekiyor. Kitlenizin kullandığı etiketlere yönelmeye çalışın.
9. Reklam
Çoğu kişi bütçe dolaysıyla reklamı geri plana atar. Ama internet reklamları genellikle çok küçük bütçelerle yapılabilir. Bu yüzden ufak da olsa bir reklam paketi almayı düşünebilirsiniz. Orta seviye sitelerden banner alanı satın alabilirsiniz. Bir diğer yöntem bedava ürün dağıtmaktır. Basit rehberler, şablonla ve kısa e-kitaplar olabilir. Ücretiz dağıtım size ciddi bir fayda sağlar.
10.Mağaza
Bir web sitesine mağaza eklemek artık çok kolay hale geldi. Hem kendi ürünlerinizi hem de tedarikçilerden aldığınız ürünleri satabilirsiniz. Vergiden maliyeye kadar her konuda web site sahiplerine yardımcı olan kurumlar var. Satış yaparak direk kazanç elde edebilirsiniz.
1.Logo
Logo site tanıtımınız için önemlidir. İnsanlar fiziksel dünyada olduğu gibi dijitalde de görselliğe önem verir. Ücretli bir logo tasarımı daha kaliteli görünmenizi sağlar. Bütçeniz yeterli değilse kendiniz de tasarım programalar ile daha minimalist ve şık bir logo hazırlayabilirsiniz.
2. Anahtar Kelime Listesi
Hedef kitlenize ulaşabilmek için hangi anahtar kelimeleri kullanacaksanız bunun bir listesini yapmalısınız. Ve bu kelimelerin arama hacmini mutlaka ölçmelisiniz. Bu adım en önemli aşamalardan bir tanesidir. Nihayetinde alacağınız trafik buna göre belirlenecektir. Yeni siteler kısmen daha düşük rekabet düzeyi olan kelimelerden ziyaretçi çekerler.
Ayrıca sitenize rastgele kitlelerin değil sizin içeriğinize ya da sattığınız ürüne göre ziyaretçilerin gelmesi tercih sebebidir. Bunun tek istisnası gösterim başına ödeme modeliyle reklam alan sitelerdir. Onlar belki genel trafik isteyebilirler. Ama sinema ilgili bir blog yazıyorsanız ve bu konu ile ilgilenmeyen ziyaretçiler geliyorsa kısa sürede siteden çıkacaklardır. Düzenli takipçiniz de olmayacaklardır. Bu yüzden kitlenize uygun anahtar kelimeler bulmalısınız.
3. Alan Adı Seçimi
Alan adı seçimi önemli olmakla birlikte tercihe göre değişebilecek de bir durumdur. Bazı siteler trafik getirecek bir alan adı almak isterler. Bazıları ise kendi markaları için özgün bir ad tercih ederler. Ne şekilde tercih ediyorsanız bu uygundur. Ancak site adı ve içerik arasında bir uyum da olmalıdır. Bunun yanı sıra ziyaretçilerinize nasıl bir izlenim bırakacağı da önemlidir. Mesela bir haber sitesi daha ciddi biri domaine ihtiyaç duyar. Ama video sitesi eğlenceli biri domain kullanabilir.
4. Tema
Kullanacağınız tema ziyaretçilerinizin fikri üzerinde büyük bir etkiye sahip olacaktır diyebiliriz. İnsanlar çoğu zaman çabuk karar verirler. Temanız şık ve kaliteli duruyorsa çoğu kişi steninizde kaliteli olduğuna kanaat getirir. Eğer göz yoruyorsa ve rahatsız ediciyse ziyaretçilerin çoğu çıkma isteği duyacaklardır.
Bir diğer önemli faktör ise kullanım kolaylığıdır. Az çoktur felsefesi internette de geçerlidir. Sade ve rahat tasarımlar ziyaretçilerin işini kolaylaştırır. Aynı şekilde çok göz de yormazlar.
5. Kaliteli İçerik
Günümüzde web sitenizin kazancını da ziyaretçilerin sadakatini de büyük ölçüde içerik belirliyor. Dolaysıyla içerik üretimi başlı başına bir sektör haline geldi. İnternette işe yaramayan çok fazla içerik var. Sizin ziyaretçilerin işine yarayacak ve zaman geçirmesini sağlayacak bir içerik stratejisine ihtiyacınız var. İçerik konusunda mutlaka iyi bir planlama yapmanız gerekiyor.
6. Ekip Kurma
Büyük çaplı ve para kazandıracak bir site için iyi bir ekip gerekir. İnternette başarılı işler yapan siteler çoğunlukla iyi bir ekip kurarak bu işi başarmışlar. Bütçenin buna yetmiyorsa bile en azından eksik kaldığınız konularda yardım alamaya çalışın.
7.E-Bülten
Ziyaretçilerinizin düzenli olarak sitenize girdiğinden emin olmak istiyorsanız bir e-bülten ihtiyacını olacaktır. Abonelik için özel fırsatlar sunmalısınız. Bu alan her geçen gün değerini arttırıyor. Hit almak zaten zordur ve hali hazırdaki kitlenizi kaybetmek istemezsiniz. Bu işin güzel tarafı uzmanlaştıktan sonra abonelik de satabilirsiniz.
8. Sosyal Medya
Arama motorlarından sonra ikinci ziyaretçi kaynağınız sosyal medya olacaktır. Hedef kitlenizin kullandığı sosyal medya kanallarında hesap açmalısınız. Ve yine bu kitleye uygun strateji belirlemelisiniz.
Bir moda sitesi Instagram da aktif olmalıdır. Haber siteleri Twitter’a öncelik verebilir. Gönderiler için sosyal medya araçlarına hâkim olmanız gerekiyor. Kitlenizin kullandığı etiketlere yönelmeye çalışın.
9. Reklam
Çoğu kişi bütçe dolaysıyla reklamı geri plana atar. Ama internet reklamları genellikle çok küçük bütçelerle yapılabilir. Bu yüzden ufak da olsa bir reklam paketi almayı düşünebilirsiniz. Orta seviye sitelerden banner alanı satın alabilirsiniz. Bir diğer yöntem bedava ürün dağıtmaktır. Basit rehberler, şablonla ve kısa e-kitaplar olabilir. Ücretiz dağıtım size ciddi bir fayda sağlar.
10.Mağaza
Bir web sitesine mağaza eklemek artık çok kolay hale geldi. Hem kendi ürünlerinizi hem de tedarikçilerden aldığınız ürünleri satabilirsiniz. Vergiden maliyeye kadar her konuda web site sahiplerine yardımcı olan kurumlar var. Satış yaparak direk kazanç elde edebilirsiniz.